Astronautika: misije

Centro_Espacial_Venezolano
Postrojenje Bolivarian Agency for Space Activities, ranije poznat kao Centro Espacial Venezolano

Petak, 10 februar. Venezuelanska nacionalna televizija objavila je izjavu tamošnjeg predsjednika Huga Chaveza koji je ustvrdio kako će njegova zemlja nakon 2030. biti spremna za vlastitu misiju na Mars. „Venezuela je napravila velik korak u svemir, naš je zadatak i cilj dostići Mars u periodu 2030.-2040.“, zaključio je Chavez. Ova je izjava dana u svjetlu predstojećeg lansiranja drugog Venezuelanskog satelita (Miranda) u Zemljinu orbitu pomoću Kineske rakete nosača. Miranda se sada nalazi u fazi opremanja i testiranja sklopovlja. Lansiranje 140 milijuna USD vrijedne letjelice planirano je za jesen ove godine. Miranda je namjenjena znanstvenicima za opažanje promjene klime ali i vojsci te policiji. Instrumenti na letjelici biti će sposobni uočiti kretanje vojnih i paravojnih formacija, poljoprivrednih procesa i kultura...

Ovim aktivnostima upravlja Bolivarian Agency for Space Activities, a prije četiri godine uspjelo im je u svemir lansirati prvi tamošnji satelit „Simon Bolivar“ uz znatnu Kinesku asistenciju.

Iako će ova vijest „promaknuti“ našim najčitanijim i najgledanijim medijskim akterima a i ovdje će ju kliknuti tek rijetki čitatelji, njezin sadržaj (bez obzira na političke prilike i natjeravanja u Venezueli) trebao bi nas posramiti. Posramiti do dna „Marijanske brazde“ Jadranskog mora i još dublje. Iako se volimo predstavljati kao „zemlja znanja“, koja tehnološki i društveno pripada razvijenoj zajednici Europe mi na ovim prostorima nismo stigli do nivoa na kojemu bi političari makar sebi za „image“ u govorima i nastupima započeli obećavati „uzlet u svemirskim tehnologijama“. Čak i Bangladeš ima svoju svemirsku agenciju, i to još od 1982. godine. Zato, naprijed ekipo iz Venezuele, radite i uživajte u svemirskim tehnologijama mi ćemo Vas još desetljećima posprdno smještati u „tamo neke zemlje“. Teško da će se to promijeniti čak i ako/kada stignete do Marsa. Mi ćemo i dalje „uživati“ u promjenama poreznih stopa umjesto da promijenimo misaoni sustav i napokon krenemo dalje.

Baš lepo!Što više toga,..... dođe... 14 sati ranije