Kometa ISON, kažu neki cenjeni mediji, ušla u... e ovo je da ne poverujete. Ušla je, kažu, u Zemljinu atmosferu. I sad pršti! Da li taj novinar što je napisao vest uopšte zna o čemu piše? Mislim, greške se dešavaju, pogotovo u dnevnim izveštajima, ali ovo je baš neozbiljno. Za antologiju.

Vest je se nalazi ovde i glasi:

Očekuje nas nebeski vatromet kakav se retko viđa

A zatim, ispod naslova je glavna stvar:

"Vatromet na nebu koji se viđa jednom u život počeo je nakon što su astronomi potvrdili da je kometa Ison, nazvana „kometom veka“, ušla u Zemljinu atmosferu."

Čovek je izgleda izveštaj o kometi ISON pomešao sa izveštajem o Leonidima, pa mu se onda raspalila mašta.

Prvo kaže da je vatromet (!) počeo, a malo dalje zatim da bismo mogli da “posvedočimo najvećem nebeskom vatrometu u poslednjih 300 godina.” I šta to znači da bismo mogli da posvedočimo vatromet? Ko to shvati neka nam piše.

Onda dodaje da se kometa kreće brzinom od 377 kilometara u sekundi! Pa ništa se se tako brzo ne kreće u Sunčevom sistemu, ako izuzmemo svetlost. Preterao je bar šest puta (kometa se, inače, kreće nešto manje od 60 km u sekundi – u odnosu na Suce).

A tek ovo: kometa putuje iz 4.5 milijardi godina duboke hladnoće...

U svakom slučaju kada u ovakvim člancima pročitate da se naša zvezda zove Sunce, ne verujte, nego ipak proverite.

-----------------------

19.11.2013.
Dodatak:

U međuvremenu, u citiranom članku su napravljene neke izmene, pa je prvo rečeno da je kometa ušla u Zemljinu orbitu, a zatim je i to popravljeno pa sada stoji da je kometa ušla unutar Zemljine orbite. Ali zadržani su svi ostali pogrešni podaci.

Ljubomir2
+1 #6 Ljubomir2 20-11-2013 17:30
... usla u Zemljinu atmosferu, juri 300 kilometara u sekundi i jos nije stigla, nego i dalje leti? Vaaau...
velid
0 #5 velid 19-11-2013 12:49
Ne krece li se svjetlost brzinom od priblizno 300 000 km u sekundi?
Rapaic Rajko
+1 #4 Rapaic Rajko 19-11-2013 11:38
... da su svemir i ljudska glupost bezgranicne. A onda je dodao da za ovo prvo nije siguran :-)
S.Stoianov.
+1 #3 S.Stoianov. 19-11-2013 10:46
U vremenu "Blica" , "Kurira" pa sada i B92 nije čudo da svetlo dana ugleda gornji tekst koji doseže krajnje granice imbecilne infantilnosti.
Prizemni nivo poznavanja materije o kojoj piše , pisca pomenutog teksta svrstava u onu grupu poklonika paranaučnog senzacionalizma koja beznadežno pokušavaju da se izdignu iznad obzorja sopstvene gluposti. Nažalost, većina medija ih prihvata , u pitanju je tiraž ( čitati : novac ) jedino merilo koje danas važi u konfekcijskom informativnom svetu.
Pripremimo se dakle za perihel sličnih samozvanih pisaca "naučno-popular nih" tekstova...
Aca
+1 #2 Aca 19-11-2013 00:30
Izgleda da su tekst malčice ispravili, više ne spominju ulazak u atmosferu. Još ako iskopaju negde članke svojih kolega iz 1910. o trovanju cijanovodonikom ... :-).
Šalu na stranu, ovo se dešava kada mlad(a) novinar(ka) dobije "hitan nalog" da napiše "nešto o toj kometi". Sledi "googlanje", pa malo "tubovanje", pa mama doda nešto...i tekst je na urednikovom stolu.
Nažalost, mnogo puta viđeno.
Igorxyz
+1 #1 Igorxyz 19-11-2013 00:15
Svaka cast, postavljaju notorne gluposti na vestima.