2016 07 31
  2016 07 31 1
  H6 mod3

Početkom kalendarskog ljeta slijedi lansiranje

Atmosferske sonde HISTRION 5 i HISTRION 6 prezimile su konzervirane od prošle jeseni kada njihove sigurne misije nisu bile moguće poradi nepovoljnih meteoroloških uvjeta u bliskom svemirskom prostoru iznad Istre i Jadrana. Zimsko-proljetni san nije bio samo besposličarenje u kontejnerima za konzerviranje već je ekipa Astronomske udruge Vidulini to vrijeme iskoristila za unaprijeđenje tehničkih sustava koji će se nalaziti u sondama.

Najmanje dvije atmosferske sonde poletjeti će pomoću specijalnih balona punjenih helije preko Armstrogove granice (više od 20.000m) u bliski svemirski prostor iznad Istarskog poluotoka. HISTRION 5 je tehnološka sonda koja ima za cilj istraživanje okružja bliskog svemirskog prostora, odnosno uvjeta koji u njemu vladaju te ispitivanje tehničkih sustava ugrađenih u sondu.

S druge strane sonda HISTRION 6 u bliski svemirski prostor nosi odabrane pokuse astrobiološke i medicinske tematike. Timovi će naknadno pokušati doznati kako su i da li su uvjeti bliskog svemirskog prostora djelovali na izložene eksperimente naspram referentnih eksperimenata koji će se obaviti na zemlji.

Tijekom ljeta prošle godine na ispitnoj sondi HISTRION FPM-A odrađeni su testovi; loma, vibracija, nepotopivosti, vodonepropusnosti, nosivosti, čvrstoće, optičke i radarske vidljivosti, termičkog naprezanja, radio providnosti, rada optoelektroničkog i računalnog modula te sustava za usporavanje slobodnog pada i sigurnog „preživljavanja“ udara u tlo ili more prilikom slijetanja.

Sonde HISTRION projektirao je Petar Gljušćić, a tehničke timove predvode Gabrijel Erman, Nenad Perković, Zoran Ereš i Dean Mihovilović. Astrobiološki teret u ingerenciji je Ivice Lađarevića a ove se godine sa medicinskim eksperimentima kao partner pojavljuje i Medicinska škola Pula.

Lansiranje će se obaviti sa Svemirske luke „Herman Potočnik“ (poljana kod Industrijsko obrtničke škole Pula, dugogodišnji partner Astronomske udruge Vidulini).

Cijeli program realizirati će se uz partnerstvo sa Gradom Pula a svoj doprinos dali su studenti i profesori Sveučilišta Jurja Dobrile (FET).

Letovi HISTRION-a odgođeni za proljeće 2017.

Letovi HISTRIONa u bliski svemir opasni su po život