| NIKOLIĆ B.

Istraživačka stanica Petnica će u septembru ponovo biti domaćin značajne regionalne naučne škole. U saradnji sa Biološkim fakultetom u Beogradu u ovoj prestižnoj instituciji za rad sa talentovanim mladim ljudima koji vole nauku organizuje se „Petnička škola mikroskopije", u periodu od 20. do 25. septembra 2013.

ISP1Foto: IS Petnica

Istraživačka stanica Petnica je tokom prethodne dve godine, zahvaljujući podršci Evropske investicione banke, nakon prvih 30 godina uspešnog rada sa talentovanim srednjoškolcima zainteresovanim za bavljenje naukom, prošla proces rekonstukcije i izgradnje objekata. U okviru projekta je obezbeđena i najnovija naučna oprema za opremanje laboratorija.

Koncept „Petničke škole mikroskopije" postavili su dr Aleksandra Korać, profesorka Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, sa timom svojih saradnika, i tim stručnih saradnika Programa biologije Istraživačke stanice.

„Ovom prilikom Laboratorija za biologiju Istraživačke stanice Petnica je opremljena novom modernom opremom. I to većim brojem Leica svetlosnih mikroskopa, Zeiss binokularnih lupa, kamerama i adapterima za lupe i mikroskope, mikrotomom, Lomo istraživačkim polarizacionim mikroskopom, i Olympus konfokalnim mikroskopom." – kaže Tomica Mišljenović rukovodilac Programa biologije u Petnici, objašnjavajući motivaciju za pokretanje ovakve regionalne škole.

Novi prostor i oprema sa jedne strane, i interesovanje studenata sa druge strane, podstakli su Istraživačku stanicu Petnica da započne sa osmišljavanjem i realizacijom i programa za studente, sa ciljem unapređivanja praktičnih veština i znanja neophodnih za budući naučni rad.

ISP2Ideja je da se i studentima dodiplomskih i master studija, omogući da se na praktičan način upoznaju sa različitim metodama u mikroskopiji (svetlosna, polarizaciona, SEM i TEM, fluorescentna, konfokalna).

Pored teorijskih blokova predviđen je intenzivni praktični rad, tokom kojeg će biti realizovane vežbe: priprema tkiva za svetlosnu mikroskopiju, rad na mikrotomu, tehnike bojenja u mikroskopiji, rad na konfokalnom mikroskopu, i posmatranje biološkog materijala pod polarizacionim mikroskopom.

„Prijavljivanje za školu je u toku još neko vreme, a dosadašnje interesovanje iz regiona bivše Jugoslavije je veoma veliko. Studenti redovnih i master studija svih fakulteta na kojima je mikroskopija važna su dobrodošli. Kako stvari stoje programi iz ove oblasti će morati da prerastu u redovu praksu u Petnici." – dodaje gospodin Mišljenović

Više informacije o „Petničkoj školi mikroskopije" možete pronaći na linku i web sajtu Istraživačke stanice Petnica www.petnica.rs.

Siniša, ovaj sajt nije moj, ja sam samo... 2 dana ranije