Astronomi su nepopraviljivi optimisti kada je rijec o gledanju u zvijezde. Od pamtivijeka su astronomi gradili gradjevine cim vise uvis ne bi li im se priblizili. Onda je prije tek koju stotinu godina izumljen teleskop pa se vise nismo morali penjati uvis vec samo prisloniti oko na omanje stakalce na cijem je drugom kraju cijevi postavljeno vece stakalce. Ipak, astronomi se cesto nalaze u situacijama u kojima moraju iskustveno ili eksperimentalno dokazivati stvari. Moguca je i varijanta da naprosto vjeruju u natpise drugih astronoma potkrijepljenim podacima. Tu sam se nasao u raskoraku izmedju iskustva i vjerovanja te odlucio sam potraziti istinu; Jesu li zvijezde zaista blize ukoliko ih promatramo s visokih planina?

alpe dan 1 alpe dan 2 alpe dan 3