Zemaljsko vrijeme unazad zadnjih desetak godina postalo je nešto sa čime smo u neprekidnom kontaktu. Zahvaljujući gledanim, slušanim, čitanim medijskim sadržajima te posebice aplikacijama namjenjenim mobilnim telefonima vremenska prognoza postala je sastavni dio naše svakidašnjice. O vremenu i klimi ovisi naš život i rad. No ne samo o zemaljskom vremenu i klimi, iako njih „osjećamo najdirektnije“! Analogno zemaljskom, meteorološkom pojmu vrijeme i klima sličnu situaciju imamo i u slučaju svemirskog vremena i klime. Samo što je glavni akter u potonjem slučaju Sunce (prvenstveno), zatim druge zvijezde te objekti i pojave u našoj galaktici. Svemirsko vrijeme i svemirska klima zasad su još izvan naše svakodnevne percepcije kao nečeg s čime smo prisiljeni živjeti. Već za dva ili tri mjeseca biti ćemo obasipani UVA UVB vrijednostima Sunčeva zračenja. Manje je poznato da o svemirskom vremenu i klimi ovisi postojanost elektrodistribucije, rasprostiranje radio valova a samim time i (ne)ometanim komunikacijama, globalnom pozicioniranju.. Dovoljno je da makar i na par minuta nemamo pristup internetu i naš se svijet odjednom pretvara u „noćnu moru“. O implikacijama na biljni i životinjski svijet pa i čovjeka (naravno) da i ne govorimo. Stoga, počnite se privikavati na „proširenu“ zemaljsko-svemirsku vremensku prognozu koja će u narednim godinama postati naš svakodnevni pratitelj. Donosimo Vam prvu prognozu svemirskog vremena u našim medijima koja se odnosi na dane vikenda i prvi radni dan narednog tjedna (prema US NOAA).

SWC 11 12 13 veljaca 2017

Geomagnetska aktivnost je na minimumu i vrijednosti od Kp 1 do Kp2, povremeno do Kp3 indeksa, tijekom vikenda ne očekuje se njezino povećanje iznad Kp 3 a i to u trajanju od (po) par sati. Nema naznaka za za nastajanje geomagnetskih oluja snage iznad G1 (minimalna), mogućnost za suprotno je manja od 1%. Radijacijsko zračenje je na minimumu, na Suncu nema aktivnih regija koje bi producirale nivo radijacijske aktivnosti iznad S1 (minimum). Tijekom proteklih 24h nisu uočeni ispadi elektroenergetskih sustava zbog utjecaja svemirskog vremena. Isto tako nema ni blokade rasprostiranja radio valova. Minimalne smetnje klase R1 do R2 očekuju se s vjerojatnošću manjom od 1%. Polarna svjetlost vidljiva je samo oko polova. Avionski promet na velikim visinama nije izložen zračenju iznad uobičajnih vrijednosti.

Upravo ste pročitali prvu, ili jednu od prvih, ka medijima i javnosti ciljanih prognoza svemirskog vremena u našoj zemlji. Nisu vam poznati pojmovi i skraćenice? Ne brinite se, google je tu za vas a mi ćemo vas u narednom vremenu pomalo upoznavati sa događanjima i zanimljivostima vezanim uz svemirsko vrijeme i klimu.