Jedna od najznačajnijih znanstveno-popularnih knjiga koja govori o zvijezdama, o onim pravim zvijezdama – ne o celebrity „zvijezdama“, ikada napisana na prostoru Balkana od danas se nalazi u e-biblioteci Prvog hrvatskog elektroničkog časopisa za astronomiju i astronautiku M111, Astronomske udruge Vidulini.

astronomija.MuminovicRiječ je o knjizi „Astronomija“, autora Muhameda Muminovića čije zadnje papirnato izdanje datira iz 1985. godine. Muminović je sa kolegama sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća na Trebeviću iznad Sarajeva iz ničega stvorio opservatoriju „Čolina Kapa“. U to vrijeme po opremi i radu bila je to zvjezdarnica svjetske klase. Deficit astronomske literature u tadašnjoj Jugoslaviji umnogome je umanjen upravo izdavačkom djelatnošću opservatorije „Čolina kapa“ u suradnji sa Centrom za društvene djelatnosti Univerziteta u Sarajevu. Kao autor mnogobrojnih knjiga pojavljuje se Muhamed Muminović, astronom u duši, neopterećen okovima formalnosti. Njegova „kultna“ knjiga Astronomija, svojevrsni Balkanski „Kozmos“, obilježila je sudbine mnogobrojnih profesionalnih i amaterskih astronoma.

Zahvaljujući njegovoj dozvoli uredništvo časopisa M111 priredilo je peto, elektroničko izdanje ove knjige koje je besplatno dostupno za download u PDF formatu; www.m-111.org/?broj=1001 .

Autor knjige napisao je prigodni Predgovor ovom izdanju. Vrijedi ga pročitati kao svojevrsni „omage“ vremenu ere u kojoj nije bilo računala sa osvrtom na današnje digitalno doba. Podaci koje ćete u knjizi pronaći datiraju iz onog doba, no sam tekst koji se unutra nalazi univerzalan je i itekako primjenjiv i danas. Uživajte u čitanju „Astronomije“.

marino1
0 #3 marino1 25-09-2016 14:27
m-111.org je napustena domena
NOVA domena je m111.org
Miodrag
0 #2 Miodrag 23-09-2016 13:04
Domen m-111 više nije u funkciji, smim tim ni link ka knjizi. Možete li psotaviti neki novi link ?
Petar
0 #1 Petar 10-02-2016 18:01
Svaka čast na objavi ovih knjiga. Muminović je zaista izuzetna ličnost i lijepo je podsjetiti se na jedno veliko doba. Knjge su doista univerzalne .