TV Astronomija

Realne slike Sunčevog sistema

rf1

Real Images from the Solar System!

Autor ovog filma kaže da danas dobijamo velik broj informacija o svemiru, ali često se u tom mnoštvu ne snalazimo najbolje. Brkaju se tačne informacije sa lažnim i mnogi su zbunjeni.

Ovde se prikazuju stvarne, realne slike tela Sunčevog sistema i navode validni podaci.

Džefov plan za kolonizaciju svemira

b3

Watch Jeff Bezos Reveal Blue Origin's Detailed Plan For Colonizing Space

Mnoge je zadivio plan Ilona Maska da kolonizuje Mars. Ali to je sitnica prema ideji Jeffa Bezosa, koji želi da kolonizuje svemir. Bezos zna da je to ogroman posao, posao kome, da bi uspeo, treba da se posvete čitave generacije ljudi. A na samom početku treba napraviti jeftinu, višekratnu moćnu raketu.

Pogledajte viziju Jeffa Bezosa.

Jedanaesta New Shepard misija Blue Origin

o4

BLUE ORIGIN

BLUE ORIGIN je privatna kompanije za proizvodnju vazduhoplova i kompanija za svemirske letove.

Osnovao ju je Jeff Bezos 2000. godine. Kompanija razvija tehnologije koje treba da omoguće privatne letove u svemir sa ciljem da se drastično smanje troškove letova, a istovremeno  poveća njihova bezbednost. Blue Origin razvija različite tehnologije pre svega za vertikalno uzletanje i vertikalno sletanje. Cilj kompanije su i suborbitalni i orbitalni letovi. Naziv Blue Origin se odnosi na našu, plavu planetu, tj. naglašava se poreklo sa Zemlje.

A Space Odyssey

s5

Cinema: A Space Odyssey

Svaka civilizacija, pre ili kasnije biće ugrožena i moći će da se spase samo odlaskom u svemir, na neko drugo mesto. Da bismo kao civilizacija preživeli, moramo istraživati svemir.

Ovako je otprilike govorio Karl Segan. Pogledajte ovaj sjajan kolaž filmova.

Šta se desilo sa Dragonom?

d1

SpaceX's Crew Dragon Capsule Destroyed In Engine Test

Javili smo juče da je Crew Dragon, kapsula za ljudsku posadu SpaceX na testu imala problem, čak veliki problem. Otkazao je upravo onaj deo koji je dizajniran za spašavanje posade u slučaju da se pojave problemi tokom lansiranja.

Evo neke analize događaja.

Pratite sletanje izraelskog lendera na Mesec - uživo!

Beresheet, mali izraelski svemirski brod, koji je kao sekundarni tovar bio ukrcan na raketu Falkon 9, i zatim pušten da leti ka Mesecu, ušao je 4. aprila u orbitu našeg prirodnog satelita. Za nedelju dana, 11. aprila, on će pokušati da se lagano i bezbedno spusti na površinu Meseca, čime će, ako taj manevar bude uspešan, Izrael postati četvrta zemlja u svetu koja je spustila operativnu svemirsku letelicu na površinu Meseca.

Danas je 11. april i čekamo da se mali lender spusti na Mesec. Hoće li uspeti? Gledajte živi prenos: