Zanimljivosti

ssve što je zanimljivo a nije na nekom drugom mestu

Koliko je težak kubni centimetar neutronske zvezde?

foxneutronartworkJedan atom je približno velik – 10–8 ili 1/100.000.000 cm u prečniku. Kod običnih čvrstih tela i tečnosti, atomi se nalaze vrlo blizu jedan drugom, praktično se dodirujući. Gustina čvrstih tela i tečnosti zavisi od veličine atoma, njihovoj sposobnosti povezivanja i jačini tih međusobnih veza, kao i težine samih pojedinačnih atoma.

Vitlejemska zvezda

MesecJupiter bDolaze Božići, dobro je vreme za večnu raspravu o Vitlejemskoj zvezdi. Po drevnoj priči, ako je ne znate, velika i sjajna nova zvezda koja se nenadano pojavila nad Vitlejemom najavila je rođenje Isusa Hrista i bila je vodič trojici mudraca koji su krenuli da se Isusu poklone.

NASA NIJE promenila astrološke znakove!

zodiac signsProšle nedelje se internetom pronela vest da je NASA odlučila da ažurira astrološke znakove prvi put u 2.000 godina, a ljudi su bili šokirani da je 86% od nas sada imaju drugačiju astrološki znak. Strašno nešto! Ako je vaš prvi odgovor je bio - "Koga je to briga?" - Mi smo tu sa vama.

Prva stvorenja u svemiru

svemir zemlja

Prvi živi stvorovi koji su otišli u svemir sigurno je bila kolonija bakterija, nenamerno lansirana prvom raketom koja je dodirnula svemir. Računa se da svemir počinje na visini od 100 kilometara od površine naše planete pa sve što makar malo premaši tu visinu – letelo je u svemir. Pošto bakterija ima svuda verovatno ih je bilo i na mnogim elementima svake od prvih letelica koje su bile lansirane daleko, na visinu od preko 100 kilometara.

Drveće sa Mjeseca

moontree emblemZnamo da postoji mnoštvo vrsta drveća, no jeste li znali da na Zemlji raste i pravo Mjesečevo drveće? Istina ima ih svega nekoliko desetaka primjeraka no riječ je o zaista zanimljivoj vrsti. Dakako nije riječ o tome da su astronauti za vrijeme misija Apollo na Mjesecu pronašli drveće pa ga donjeli na Zemlju već o nečem drugom.

Rusi planiraju napraviti „novo Sunce“

mayak rusko nocno sunceEkipa inženjera sa Moskovskog sveučilišta za mehaniku i inženjering (MAMI) planira da u svemir pošalje zaista neuobičajni satelit. Riječ je o pikosatelitu koji bi u svemiru razvio veliku reflektirajuću površinu od preko 16m2 a cilj je stvoriti najsjajniji objekt na noćnom nebu.

Od Zemlje do Sunca, ili može li pauk da uhvati Džambo-džet?

pauk3

Prvi pauci su poleteli u kosmos 1973. Tada su u misiji “Skylab 3” otputovale i dve paukice Anita i Arabela, a zadatak im je bio da se vidi mogu li da ispletu mrežu u bestežinskom stanju. Posle jednog dana bezuspešnog petljanja, uspele su bez problema. Kada su im dali da probaju i drugi put, malo su se mučila ali su uradile posao brže nego prvi put. Nažalost, ubrzo su uginule zbog dehidratacije.

ODABRANA MESTA