kamera AM

HABLOVA DUBOKA POLJA spadaju u najznačajnije i najčuvenije fotografije ikada snimljene. One imaju veliki naučni, ali i veliki estetski značaj, kao i značaj za popularizaciju nauke, posebno astronomije. Svima im je zajedničko to što je teleskop danima snimao jedno usko i na prvi pogled sasvim pusto mesto na nebu da bi se kasnije ispostavilo da je na snimcima zabeleženo na desetine hiljada, golom oku nevidljivih, dalekih galaksija.

Ovi snimci poslužili su za pisanje više stručnih i naučnih članaka, a bili su inspiracija i za objavljivanje nekih posebnih i maštovitih radova. Svojevremeno smo pisali o Hablovom ultra muzičkom polju (vrlo interesantno), a sada evo i srednjemetražnog neverbalnog filma sa magičnom muzikom i prelepim slikama svemira.

dp1

dp3

dp4

dp5

0 #1 dragant 17-12-2018 18:21
Kada govorimo o veličini univerzuma možemo se zapitati, ima li nešto veće i još da to i vidimo. Odgovor je: da ima! I pri tome je prelepo.
Mandelbrotov fraktal. Zumira se tako da duplira veličinu svakih 2.375 sec. tokom 590 sec. Duplira se 247 puta. Time je početna slika 1e74 veća od kranje (2^(247-1)). Vidljivi univerzume je oko 4.4e26 metar, a atom vodonika je 1e-10 metara. Približno 1e36 je razlika vidljivog univerzuma i atoma vodonika što znači da je veličin ove slike oko dva puta veća od vidljivog univezuma (računicu izveo komentator null null).

ODABRANA MESTA