VRT FIZIKE: Mehanizam Božje čestice

Lepota predstavlja vodeći princip istraživanja, naročito u fizici visokih energija“, kaže dr Antun Balaž iz Insituta za fiziku u Beogradu u petoj epizodi naučnopopularnog video-serijala „Vrt fizike“ objašnjavajući kako je simetrija od sredine 20. veka vodila istraživanja i dovela do otkrića Higsovog bozona. Postojanje takozvane Božje čestice potvrđeno je 2013. godine nakon velikog eksperimenta na akcelatoru u CERN-u i ovaj trenutak predstavlja jedan od najvećih naučnih prodora u 21. veku. „Na ovaj način je potvrđeno da Standardni model, onako kako je zamišljen bazirano na simetriji i lepoti, odgovara onome što imamo u prirodi“, objašnjava dr Balaž.

Higsov bozon 2

Higsov bozon 1

Higsov bozon 3

Higsov bozon 4

Serijal „Vrt fizike“ pokrenuo je Institut za fiziku u Beogradu inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. Realizovana u saradnji sa portalom „Nauka kroz priče“, svaka od epizoda „Vrta nauke“ posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke . No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE: Titan, svet gromova