The interesting engineering behind the SHAPE of Train wheels! 

Možete pomisliti da je odgovor jasan. Prirubnice (flanše) sa unutrašnje strane točkova.. Nije! Razlog je koničani oblik točkova.

Konični točkovi su jedno od najvećih inženjerijskih dosignuća. Takav oblik točkova postiže dve bitne stvari: 1. vraća točkove, odnosno kompoziciju na pravac šina i 2. Ulaskom u krivinu, jedan točak na zajedničkoj osovini prelazi manji put, a drugi prelazi veći, tako što se unutrašnji točak manjim prečnikom kotrlja na šinu, a spoljašnji točak se kotrlja većim prečnikom. Prirbnica je dodata kao mera bezbednosti. Sledeći video animacijom jasno prikazuje genijalno "samovozeće" rešenje.

(ukoliko vam je potreban imate mogućnost uključivanja automatskog prevoda)

Voz 3

Voz 2

Voz 1

  

image.gif
 
Fejnman: Kako voz ostaje na pruzi
Jurnjava unazad