sig08-016_Sm

Kada neka zvezda eksplodira kao supernova, nekoliko nedelja može svojim sjajem da nadmaši stotine milijardi drugih zvezda iz svoje galaksije. Bez obzira na toliki sjaj, velike razdaljine među glakasijama – „zvezdanim gradovima“ – čine svoje, pa je u čitavoj istoriji posmatračke astronomije zabeleženo tek oko osam supernova vidljivih golim okom. Jedna od takvih ima katalošku oznaku SN 1572 i manje formalno ime – Tihova supernova, prema čuvenom posmatraču koji ju je prvi najpreciznije proučio.

Ostatak ove supernove je maglina smeštena u Kasiopeji, prelepom sazvežđu severnog neba. Ova kompozitna fotografija načinjena je dvama vanatsmoferskim teleskopima i jednim zemaljskim: „Spicer“ (Spitzer Space Telescope) i „Čandra“ (Chandra X-ray Observatory) već su nas naviknuli na zadivljujuće snimke univerzuma, a i španska zemaljska opservatorija Calar Alto odradila je svoj deo posla.

Procenjuje se da je SN 1572 od nas udaljena oko 7,500 svetlosnih godina, i da se nalazi na koordinatama (J2000) RA 0h 24min 59,5s, Dec 64º 11’ 17,9“.

Link na fotografiju: NASA / SPITZER