Na današnji dan 1957. pas Lajka je postala prva veća životinja koja je poletela u svemir. Kuca vrste samojed, lansirana je u orbitu Sputnjikom-2, drugim veštačkim satelitom koji su napravili Sovjeti. Nažalost, nije bilo planirano da se putnik vrati na Zemlju, tako da je Lajka preživela samo ekoliko sati u orbiti. U Sputnjiku-2 nije bilo TV kamera, a film koji svi znamo o Lajki prikazuje zapravo psa iz Sputnjika.5

Lajka

Sputnjih-2 je lansiran isrom raketom kao i Sputnjik-1, interkontinentalnom balističkom raketom R-7 na orbitu 212x1660 km. Lajka je orbiti nastradala od visoke temperature, a Sputnjih-2 je ušao u atmosferu 14. aprila 1958, nakon 162 dana u robiti.

Članak u AM

Članak u Wikipediji

Aleksandar Sasha
0 #2 Aleksandar Sasha 03-11-2009 16:37
Imena mnogih kosmonauta ce biti zaboravljena ali ime ove predivne zivotinje,koja je toliko zaduzila ljudski rod ce ostati upamceno za sva vremena.Kao neko ko se bori za prava zivotinja,pomis ao zrtvovanja jednog zivog bica me uznemiruje ali barem nije zrtvovana uzalud,kao sto to danas rade recimo kozmeticke firme,nebi li isprobale svoje sminke.U Rusiji je ovoj zivotinji inace posvecen tj.podignut i jedan veliki spomenik,koji bi jednog dana voleo da posetim.
Aleksandar Sasha