Istraživačka stanica Petnica već treću godinu za redom uspešno organizuje programe za studente osnovnih studija i postdiplomce. Od ove godine svi studentski programi ove prestižne obrazovne institucije ucrtani su na mapi kvalitetnih letnjih škola u Evropi.

isp

Međunarodna aktivnost i programi za studente su počeli još davne 2005. godine organizacijom prvog kampa PI – Međunarodnog letnjeg naučnog kampa. Nakon završetka rekonsturkcije, izgradnje, i opremanja modernih laboratorija za fiziku, elektroniku, geologiju, hemiju, biologiju i arheologiju stvorile su se mogućnosti za organizaciju kvalitetnih programa za studente iz regiona, ali i celog sveta. Sada se svi ti programi nalaze u ponudi mnogih institucija koje promovišu dodatno naučno obrazovanje studenata.

Istraživačka stanica Petnica ove godine organizuje šest različitih letnjih škola za studente: astrofizike, mašinskog učenja, mikroskopije, hemije, hromatografije i masene spektrometrije, i tradicionalnog PI kampa.

„Ideja nam je da naši kapaciteti budu na raspolaganju i mladim ljudima koji su već odlučili da se bave naukom. Znamo da je studentima teško da na fakultetima dobiju priliku da rade na modernoj opremi, pa želimo da im omogućimo da nauče kako se specifična naučna oprema koristi. Interesovanje je veliko, pa planiramo da nastavimo sa uvođenjem novih programa za studente.“ – kaže Nikola Božić, rukovodilac u Istraživačkoj stanici Petnica.

Svi studentski programi se organizuju u saradnji sa nekom akademskom institucijom ili razvojnom kompanijom, pa je pored kvaliteta sadržaja zagarantovana i aktuelnost programa. Prepoznajući kvalitet ovih programa, a na osnovu uspeha prethodnih godina, petnički programi se nalaze u ponudi većih evropskih baza za razmenu informacija o obrazovanju.

Sve neophodne informacije se mogu pronaći na web sajtu Istraživačke stanice www.petnica.rs.