Sedamdesetak uzvanika iz dvanaest zemalja sudjelovalo na Danu astronautike Pula 2019

dani1

dani3

Jučer, 12.aprila, prepuna dvorana bistroa „Blue Shell“ zamalo je bila pretijesna za sve uzvanike koji su došli proslaviti i obilježiti dan kada je prvi od naše vrste, Jurij Gagarin u svemirskom brodu Vostok 1 prije 58 godina, odškrinuo vrata na čovjekovom putu ka zvijezdama.

Na početku manifestacije Dan astronautike – Pula 2019. sve prisutne pozdravila je Ružica Jakovljević, direktorica tvrtke La Mer d.o.o (Bistro „Blue Shell“) te zaželjela ugodan boravak i uspješan rad. Uvodne riječi prisutnima je uputio doc.dr.sc. Aljoša Vitasović (FET, Pula) zahvalivši se na dolasku šefu protokola Veleposlanstva Ruske Federacije Gosp. Matveyu Sidorovu. Pozdravne riječi i poveznicu između svemira i Istre te nužnosti da kao društvo u cjelini krenemo svjesno planiradi danas gdje ćemo biti i što ćemo raditi desetljeće ili dva u budućnosti izrekao je prof.dr.sc. Robert Zenzerović, dekan FETa, Pula. Gosp. Matvey Sidorov istaknuo je kako Gagarin nije bio samo ruski (ex sovjetski) astronaut već kako je on simbol i kruna čovječanstva na putu u svemir.

Okupljenima je prenio poruku Ruske Federacije te izrazio nadu da već u narednim mjesecima i godinama suradnju podignemo na najviši nivo. Populaciji studenata FETa obratio se riječima kako je i sam sve donedavno bio student te ih podstaknuo da napreduju i marljivo rade jer u svakome od nas čuči Gagarin, Gagarin kao personifikacija uspjeha čovjeka, tehnike, znanosti i društva u cjelini.

Marino Tumpić (AU Vidulini) ukratko je prezentirao Istarski svemirski program – Prvi hrvatski svemirski program, zadatke, cilj i dosadašnje rezultate te planove za blisku i daljnju budućnost.

Petero studenata FETa (Gagarin team FET) izlaganjem uz prateću prezentaciju okupljenima su na nekoliko minuta dočarali što se to događalo u trenutcima prije, za vrijeme i poslje povijesnog leta prvog astronauta (kozmonauta) u svemir.

Tijekom otvorene panel diskusije uzvanici su razgovarali o svemiru koji je danas postao dio naše svakodnevnice a da počesto toga nismo ni svijesni. Grafitnom olovkom zapisane su u posebnu knjigu misli i želje svih prisutnih a iste će biti pohranjene u vremensku kapsulu.

dani2 dani4 dani5

Tijekom radne večere Sidorov, Zenzerović, Vitasović i Tumpić dogovorili su daljnje korake za suradnju Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini, Fakulteta ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ i partnera sa Veleposlanstvom Ruske Federacije ali i dalje sa Roscosmosom. Slijede radni sastanci a više o svemu izvijestiti ćemo u tjednima koji dolaze. Na kraju manifestacije Gosp. Matvey Sidorov razmjenio je prigodne darove sa Ružicom Jakovljević (La Mer d.o.o.), Robertom Zenzerovićem i Aljošom Vitasovićem (FET) i Marinom Tumpićem (AUV).

Sidorov je istaknuo kako je Ruska Federacija spremna i zainteresirana za sve oblike suradnje te se zahvalio na dobrodošlici i manifestaciji na kojoj su se on i supruga najprije osjećali kao prijatelji a zatim i kao izaslanici, predstavnici Ruske Federacije. Dan astronautike u Puli u cijelosti je opravdao i premašio očekivanja svih strana, Istri su vrata ka svemiru sa Ruskim prijateljima od jučer u cijelosti otvorena.

Sudjelovali su predstavnici iz; Hrvatske, Indije, Češke, Francuske, Kanade, Izraela, Slovenije, Španjolske, Poljske, Rumunjske, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije i Rusije.

Međunarodni dan čovjekova leta u svemir