TV Astronomija

Najveći krateri u Sunčevom sistemu

krateri2

Largest Craters in the Solar System

Posle najviših planina u Sunčevom sistemu pogledajmo najveće kratere na telima koja križe oko Sunca.

Naša planeta je, poput svih drugih velikih tela, u ranoj istoriji bila izložena besomučnom bombardovanju asteroida, kometa i drugih tela. Ali Zemlja ima veoma živu površinu i uz to i  turbulentnu atmosferu. Sve to vremenom poravnava nastale kratere i mnogi su davno erodirani i izbrisani. Ali na nekim nebeskim telima nema sličnih procesa i tamo krateri ostaju nedirnuti čitavu večnost – izuzev što ponekad u njih udari neki nov kamen iz svemira.

Posle milijardi godina monotonije, kosmos se budi

kosmos1

TED: Posle milijardi godina monotonije, kosmos se budi

Teorijski fizičar DEJVID DOJČ iznosi umno-izazovnu meditaciju o "velikoj monotoniji" - ideji da se ništa novo nije pojavilo u kosmosu milijardama godina - i pokazuje kako sposobnost čovečanstva da stvara objašnjavajuće znanje može biti stvar koja preokreće ovaj trend. "Ljudi nisu igračke kosmičkih sila," on kaže. "Mi smo korisnici kosmičkih sila."

Vanzemaljski život, duboko u vremenu i naše mesto u kosmičkoj istoriji

z1

LIFE BEYOND: Chapter 1. Alien life, deep time, and our place in cosmic history

Odgovoru na pitanje jesmo li sami u kosmosu danas smo bliži nego ikad. Nova istraživanja i nove tehnologije proširuju naša saznanja o životu i o prirodi i o nama samim.

Zadivljujući svet pod mikroskopom