Tijekom današnjeg dana Sunce će promijeniti magnetski polaritet

sunce magnetizam 2013
sunce magnetizam 31122013

Najvažnije događanje u bliskom nam svemiru u zadnjih 11 godina upravo odigrava zadnje uloge u velikoj svemirskoj predstavi. Naše Sunce još je jučer naglo započelo promjenu svojeg magnetskog polariteta. Astronomi su na temelju višegodišnjeg praćenja aktivnosti i pojava na Suncu znali da će se to dogoditi negdje potkraj ove godine. No nagađanja su sada prestala jer su sjeverni i južni Sunčev magnetski pol upravo u fazi „zamjene mjesta“.

Sama izmjena magnetskog polariteta dolazi iznenada i traje veoma kratko, svega nekoliko sati. U tom međuvremenu tijekom na Suncu se zapravo stvorila situacija u kojoj magnetskog polja nije bilo, svojevrsna „magnetska crna rupa“.

Sunčev magnetizam izučava se stoljećima. On predstavlja svojevrsni nevidljivi štit za sve objekte u našem planetarnom sustavu od „napada“ slične vrste iz dalekog svemira. Sunčev jedanaestogodišnji ciklus aktivnosti podudara se sa promjenama polariteta na Suncu. Za vrijeme kada je Sunce ostalo u „magnetskoj crnoj rupi“ nije bilo sile koja bi Sunčeve izboje ionizirane plazme i drugih čestica vratilo n njegovu fotosferu te će one za 24 do 48 sati pristići do Zemlje te reagirati u „srazu“ sa Zemaljskim magnetskim poljem.

Ono što možemo očekivati, doduše s malom vjerojatnošću, je frekventnije i intenzivnije pojave polarne svijetlosti na jugu i sjeveru. Obzirom tijekom dana nije bilo povećane Sunčeve aktivnosti niti jakih izboja teško možemo očekivati pojavu polarne svjetlosti iznad naših krajeva, ali nije isključeno. U novogodišnjj noći ipak pogledajte prema zvjezdanom nebu, tko zna možda ugledate sjajni nebeski zastor aurore borealis kako se presijava na našem nebu među zvijezdama.