pluton_peti_satelit_A
pluton_peti_satelit_B

Prije svega nekoliko godina Pluton je bio planeta. U međuvremenu šašica astronoma „ukinula“ mu je taj službeni status i prebacila ga u skupinu nebeskih tijela pod nazovom patuljaste planete. Bilo je to vrijeme kada je Pluton bio tek nezanimljivo, daleko nebesko tijelo koje jedva da je imalo jedan prirodni satelit. Tijekom tih zadnjih nekoliko godina stvari se oko Plutona mijenjaju. Ka njemu hita nevelika robotička letjelica „New Horizons“, koja će tamo očigledno imati pune ruke (čitaj instrumente, op.a.) posla.

Tim astronoma koji koristi NASAin svemirski teleskop Hubble (HST) otkrio je i peti Plutonov mjesec sada privremeno označen kao P5 (S/2012 134340 1). Riječ je o nebeskom tijelu koje se nalazi u kružnoj orbiti oko patuljaste planete na udaljenosti od 42.000km nepravilnih dimenzija 9x24km.

Objekt je uočen na devet snimaka učinjenih 03., 26., 27., 29. juna te 07. i 09. jula ove godine. Otkriće je objavljeno 12. jula.

Pored ovog novootkrivenog satelita, oko Plutona kruže još i Charon, Nix, Hidra i P4. Astronomi iz svega zaključuju kako se oko Plutona nalazi još mnoštvo manjih i većih, zasad neotkrivenih nebeskih tijela. Seanse opažanja Plutona pomoću Hubbleova svemirskog teleskopa osim znanstvenih istraživanja imaju zadatak i pomoći planerima misije letjelice New Horizons za iznaći njezinu sigurnu putanju prolaska pored Plutona kada tijekom 2015. stigne na svoje primarno odredište.

Novo krštenje u Sunčevom sistemu
23./6./2006.
Pre neki dan je zvanično potvrđeno da su novi Plutonovi sateliti, otkriveni maja 2005. godine, dobili imena Niks (Nix) i Hidra (Hydra). Međunarodno astronomsko udruženje (UAI), inače priznati internacionalni autoritet za imenovanje novih nebeskih tela, to je zvanično potvrdio.

Nikad viđene fotografije Plutona