Što ima čudno na ovoj slici? Nije riječ o normalnom snijegu već o tkz. vulkanskom snijegu, bijele grudvice prašine i pepela pretvaraju krajolik u Mjesečev pejzaž

Vulkan Redoubt na Aljasci mirovao je od 1989. do početka ove godine. Tada su se pojavli znakovi njegova buđenja. Čak devetnaest registriranih erupcija dogodilo se od početka vulkanske aktivnosti zabilježene 19. marta.

Većina nas percipira vulkansku aktivnost kao izboj užarene lave i prizore nalik na biblijski opjevani pakao, no nije uvijek tako.
Vruća prašina i pepeo koji izlaze iz vulkanskog grotla nakon nekog vremena slegnu se natrag na Zemlju. Površina koju prekriju nalikuje Mjesečevim pejzažima. Bijeli "vulkanski snijeg" gotovo je nestvarna slika Zemaljskih pejzaža. Fotografije djeluju zadivljujuće, no vulkanska prašina i pepeo ponajmanje su bezazleni!

Oštećenja mehaničkih i elektroničkih komponenti zbog mikronske veličine i snažnih abrazivnih svojstava te iznimna štetnost za ljudsko zdravlje naročito prilikom udisanja samo su neki od problema kojima su suočeni stanovnici na područjima vulkanskih padalina! Skidanje "bijelog snijega" s krova automobila najvjerojatnije će izazvati nepopravljive ožiljke na boji karoserije! Na slikama koje donosimo nalaze se fotografije poput onih koje su astronauti snimili na Mjesecu, izbacimo li iz kadra drveće, automobile i kućice. Stručni opis krajolika prekrivenog vulkanskom materijom Charlesa Sloana, hidrogeologa iz Anchoragea ponajviše nalikuje izvješćima američkih astronauta iz Apollo misija na Mjesecu.

Koliko je vulkanizam opasan po tehničke tvorevine možda najbolje ilustrira događaj iz 1989 kada je KLM-ov zrakoplov ušao u oblak prašine i pepela, otkazali su elektronički uređaji, motori su prestali s radom a 245 putnika spašeno je zahvaljujući izvježbanoj posadi koja je nastavila let velikog aviona poput jedrilice. Na kraju uspijelo im je poći za rukom aktivirati motore i prislino, bez žrtava, sletjeti na aerodrom u Anchorage.

Vulkanolozi u Alaska Volcano Observatory imaju pune ruke posla na istraživanju svih parametara, uzroka, pojava i posljedica problematike nazvane - Vulkan!

No nisu samo oni zainteresirani za nedaće koje su snašle tamošnje stanovnike, životinje i biljke. Planeri i konstruktori modela svemirskih letjelica čiji će daleki tehnološki potomci jednog dana završiti na Mjesecu ili Marsu također se nalaze na kontaminiranim područjima. Informacije i iskustva na vanzemaljskom krajoliku uokolo vulkana Redoubt toliko nalikuju vanzemaljskim uvjetima u kojima će boraviti roboti da se takva prilika nesmije propustiti.

S druge strane, obični mali-veliki ljudi ne izlaze bez velike potrebe iz svojih kuća i stanova. Filtri za zrak na klima uređajima i prozorima nezaobilazna je ikonografija, baš poput zaštitinih maski za disanje. Šetnje pasa odgođene su, a domaće životinje smještene unutar zidanih objekata. Električne instalacije i dalekovodi nalaze se pod posebnom pažnjom, smetnje u telekomunikacijama postale su svakodnevica na Aljasci..