so_2
Početak mega-oluje na Saturnu

Početkom decembra na Saturnu je zapaženo stvaranje velike oluje. Bijela vrtložna kreacija u atmosferi divovske planete konstantno je rasla te su ju sredinom decembra započeli istraživati i astronomi amateri. Oluja koja sada izgledom podsijeća na veliku bijelu zmiju narasla je u međuvremenu do impozantnih razmjera. Površinom je sada veća od cijele naše planete. Snaga razarajućeg nevremena kakve poznajemo na Zemlji je prava igrarija naspram ovog. Procjenjuje se kako su munje u „Saturnovoj bijeloj zmiji“ 10.000 do 1.000.000 puta snažnije nego one koje se pojavljuju na Zemlji. Riječ je o najvećem nevremenu ikada uočenom na Saturnu, a možda i u cijelom Sunčevom sustavu. Astronomi pažljivo opažaju što se to sada događa na planeti prstenova. Nitko nezna točan razlog nastanka ovog nevremena te što će se dalje događati. Letjelica Cassini koja se nalazi na licu mjesta u Saturnovoj orbiti redovno svoje instrumente koristi i za monitornig ove zagonetne prirodne pojave.

so_3