astronomija-bih-logo

U ranim jutarnjim casovima 10.09.2012 (11:35 UT) Jupiter je pogodio asteroid cija je procjenjena velicina-klasa 10ak metara. Jupiter, koji nas stiti od ovih opasnih kosmickih krhotina, opet je svojom gravitacijom povukao i "pocistio" jos jedanu potencijalno opasnu lutalicu iz nase blizine.

Svjedoci smo bili i velicnstvenog udara Comet Shoemaker–Levy 9 1994 godine te par snimljenih udara asteroida proslih godina. Jedan od takvih je bio u augustu 2010.

Astronom amater Dan Peterson Racine, Wisconsin, dogadjaj je prvi uocio kroz svoj Meade 12" LX200 telescope. "Bilo je to jak blijesak koji je trajao 1.5 do 2 sekunde" Nakon objave vijesti na svom snimku Jupitera drugi astronom amater George Hall je pronasao i dokaze.

Veceras ce mnogi i amateri i profesionalci okrenuti svoje teleskope u pravcu Jupitera jer pojedini udari ostavljaju "oziljke" u Jupiterovoj atmosferi - neki ne. Da li ce i ovaj - ostaje da se vidi, jos veceras :)

jupiter expl 11102012

Author: Behaudin Karić

t8
0 #2 t8 16-09-2012 04:54
čekaj bre nešto tu ne pasuje..kako udar kamena od deset metara može da napravi ovoliku pečurku na Jupiteru koji je nebrojeno veći od zemlje??
Vesna