PRVI REZULTATI BOSANSKO-HERCEGOVAČKE METEORSKE PATROLNE MREŽE

U astronomskom društvu Orion iz Sarajeva već više mjeseci se radi na probnom testiranju kamera za snimanje meteora. Koriste se nadzorne kamere sa „night vision“ čipovima. U početku su korišteni slabiji objektivi, a sada su nabavljeni novi (TOKINA, TVR0398DC-IR) sa promjenljivim fokusom 3-8,2 mm. Trenutno su u pogonu tri kamere, dvije u Sarajevu i jedna na Pelješcu (Hrvatska). Sa Federalnim hidrometeorološkim zavodom iz Sarajeva dogovorena je saradnja pa je jedna od kamera smještena na njihovoj zgradi. U dogledno vrijeme iskoristit će se i drugi objekti Zavoda (Bihać i Gradačac, te povremeno, meteorološka opservatorija na Bjelašnici). Sve ove aktivnosti se odvijaju u cilju uspostave kompletne bosansko-hercegovačke meteorske mreže.

Maksimum Perseida je omogućio, za naše prilike, izvanredne rezultate proteklih noći. BH stanice i Italijanska kamera iz Ferare omogućile su do sada određivanje 148 meteorskih orbita. Trenutno na tome najviše radi naš stručni saradnik Nedim Mujić. Bit će ih još kada pristignu podaci sa drugih stanica (Italija, Hrvatska).

Bolid

U noći 13. augusta, u 03:17 sati kamere iz Sarajeva i iz Ferare registrovale su eksploziju bolida sjajnog preko -5 magnituda. Prema preliminaroj procjeni, bolid je eksplodirao negdje iznad Jadrana a možda završio i kao meteorit na dnu mora. Interesantan je podatak da sam prelet Svemirske stanice 7. augusta prvo vidio na monitoru tokom podešavanja kamere na Pelješcu, a onda se sjetio da je taj događaj najavljen i pogledao ga i okom.