(P/2009 Q5)

Moramo priznati da bi svako od nas želeo da otkrije bar jednu kometu i da ona nosi naše ime, a sad zamislimo da smo otkrili čitavih pedeset kometa!

Naime, svima poznati, Dr Robert McNaught (53 god.) je 1. septembra ove godine otkrio  svoju jubilarnu pedesetu kometu! U pitanju je kometa  *P/2009 Q5 (trenutno 17. mag.), kometu je otkrio stakirajući 5 slika po 30s (ekspozicija) u severnom delu sazveždja Kit, malo nakon što je Mesec zašao za australijski horizont ... Kometa je od planete Zemlje skoro pa najbliža u osamnaestogodišnjoj orbiti. Juče (20.9.2009.) kometa je bila u perihelu, drugim rečima nalazila se na oko 435 miliona kilometara od Sunca. Za orbitalne elemente pritisnite ovde.

Svoju prvu kometu je otkrio još davne 1987. godine. pomoću malog fotot-objektiva, a od tada još 49 kometa. Danas za otkrivanje malih tela u Sunčevom sistemu koristi teleskop od 0.5m na Siding Spring Observatory u Astraliji.

Kometa McNaught 2006P1
Kliknite ns snimke
JGrnja2-rz2_sm
JGrnja1hjg_sm

Fotografije:
Jaroslav Grnja

Kometu McNaught 2006P1 je takođe otkrio Robert McNaught.

Trenutno najsjajnija kometa na našem severnom nebu je C/2008 02, kometa koja je takođe otkrivena od strane ovog astronoma, i nalazi se u sazvežđu Kasiopeja, njen sjaj je oko 8.5 magnitude, pa je vidljiva i u solidnom dvogledu. Za detaljne karte kliknuti ovde!

Čestitke i želimo Robertu još mnooogo kometa i asteroida, ko zna možda je dok je ovaj članak pisan otkrio još koju!

*P- znači da je kometa periodična (P/2009 Q5)

Zahvaljujem se Jaroslavu Grnji koji mi je omogućio fotografije!

Author: Filip Čolaković