Sjajna kometa koje sa pojavila na snimcima SOHO satelita i o čemu je kratka vijest bila objavljena na ovom sajtu, nije nepoznati član Krojcove suncedodirujuće familije kometa već kratkoperiodična kometa 96P/Machholz.

Nakon objave na Astronomskom magazinu, prateći početne snimke kretanje komete na SOHO sajtu bilo je čudno da ovu kometu nisu ranije zabilježili globalni patrolni sistemi dok je bila dalje od Sunca, iako slabijeg sjaja. Pogotovu kada sam primjetio da svojim kretanjem zaobilazeći Sunce zahvaća širi ugao nego Krojcove komete, pa sam tražeći precizne položaje kratkoperiodičnih kometa na internetu našao da je to 96P/Machholz koja se približava Suncu.

BAA comet page

Zanimljivo je da sajt Britanske Astronomske Asocijacije (British Astronomical Association - Comet Section page) na listi kometa na početnoj strani nema podatke o ovoj kometi, iako je redovno ažuriran (ovaj sajt uz IAU Minor Planet Center, zbog efemerida je osnovni izvor podataka po kojima tražim komete). Takođe The German comet group, ni najčitaniji časopisi Astronomy Magazine i Sky&Telescope nisu najavljivali ovaj događaj ili imali podatke (nisu još ni do jutros, 27. oktobra).

20171026 2230 c3 512

Ovu kometu je otkrio Don E. Machholz (Loma Prieta, Kalifornija, SAD) 12. maja 1986. godine pomoću dvogleda 29x130 mm kao difuzan objekt 11,0 magnitude. Period komete je 5,29 godina, dok je njena orbita vrlo neobična, sa najmanjom perihelnom udaljenošću od svih kratkoperiodičnih kometa i koja se s vremenom smanjuje. Kometa će proći perihel 28. oktobra udaljena od Sunca 0,124 astronomske jedinice (18.550.136 km).

Radi tačnog obavještavanja čitaoca Astronomskog magazina, zamolio sam uredništvo da obriše raniju objavu.