Što se tiče malih tela, baš im je krenulo ovo godine, pa bi mogli već i prestati da se vrzmaju oko naše planete. Još će na kraju neko od tog kamenja i da padne. Zapravo, u martu ove godine je jedan i pao, ako se sećate. A nekako istovremeno jedan je projurio tako nisko nad planetom da je razjurio geostacionarne satelite. Pa je onda jedan meteorit pao na Kubu. Posle je ta vest demantovana, pa potvrđenja. Onda je neko javio da jedan proleteo nad Bosnom, pa negde na ruti Hrvatska – Bosna – Srbija itd.

1998qe2
Umetnička vizija proleta asteroida pored Zemlje

A evo ga sad još jednog i to nezgodnih dimenzija. Srećeom proćiće na bezbednom odstojanju od skoro šest miliona kilometara. S druge strane, to je dovoljno blizu da astronomi mogu pažljivo da ga razgledaju. Posmatraće ga radio teleskopima, a posebno ih zanima njegov oblik, veličina, rotacija, karakteristike površine i sve drugo što bi moglo da nagovesti njegovo poreklo. Zapravo niko ne zna otkud se ovaj asteroid stvorio. Ima nagovešataja da možda potiče od raspadnute komete, ali to tek treba utvrditi.

Inače taj događaj nebeska mehanika je predvidela za 31. maj u 22 sata i 59 minuta po našem.

Orbit-of-asteroid-1998-QE2
Putanja asteroida (NASA)

Asteroid je dobio oznaku 1998 QE2 i zbog toga niko ne propušta prilku da ga poredi sa prekookeanskim brodom Kraljica Elizabeta 2, jer taj čuveni brod ima istu oznaku QE2 (Queen Elizabeth II). U redu, ovaj asteroid je devet puta veći od slavnog broda i u prečniku, kako se procenjuje, ima 2, 7 kilometara.

Ovaj asteroid je otkriven 19. avgusta 1998. godine – pa mu otuda i ta oznaka 1998 QE2. O nazivima tela imate ovde i ovde