Ako volite matematiku, muziku i svemir (pojedinačno ili u bilo kojoj kombinaciji) ovo će vam se dopasti!

solarsystem1

Muzičar Daniel Starr-Tambor kreirao je kompoziciju tako što je svakoj planeti dodelio jednu notu i ubrzao orbitalne periode planeta, pa 2 sekunde predstavljaju trajanje Zemaljske godine a nota se odsvira za svaku orbitu.

Ali ovo nije bilo kakva kompozicija; ona do kraja postaje muzički palindrom tj. može se odsvirati isto i unapred i unazad, naravno ako živite dovoljno dugo da dočekate kraj dela.

Pri ovolikom ubrzanju kretanja Sunčevog sistema, Starr-Tambor procenjuje da bi se kompozicija nastavila bez ponavljanja preko 5.3225 × 1056 godina.

Sa više od 6.2 × 1064 note, ovo delo, nazvano Mandala, najduži je muzički palindrom koji danas postoji.

Tokom XVI veka, kompozitori poput J. S. Baha stvarali su muzičke palindrome (najčešće da bi se pravili važni!) Starr-Tambor je u čast slavnog kompozitora, za početak svoje kompozicije uzeo precizan položaj Sunčevog sistema u času Bahovog rođenja (viđen iz perspektive Sunca koje gleda u sazvežđe Vage), „pa svaka nota beleži njegov rođendan na svakoj planeti.“

To je baš kul! Laughing