kamera

U utorak 7. marta, u 19 časova, u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra, CPN je organizovao tribinu pod nazivom „Sedam zemljolikih planeta: Otkrića i posledice“, inspirisanu uzbudljivim otkrićem planeta u nastanjivom pojasu oko zvezde TRAPPIST-1, na samo 40 svetlosnih godina od Sunčevog sistema.

Za domaću publiku, ova tribina je predstavlja prvu priliku da čuju stručnjake iz različitih oblasti u razgovoru o velikom otkriću, ali i uopšte o posmatranju udaljenih planeta, nastanjivosti i šansama za otkriće vanzemaljskog života, posebno u svetlu činjenice da nas sledeće godine čeka lansiranje novog oruđa za posmatranje svemira, moćnog teleskopa James Webb.

Na tribini su govorili dr Aleksandar Bogojević, fizičar i direktor Instituta za fiziku u Beogradu, dr Dragana Ilić, astrofizičarka sa Matematičkog fakulteta u Beogradu, dr Momir Stepanović, astrofizičar, i dr Saša Marković, naučni novinar u oblasti astronomije, a razgovor je moderirao Slobodan Bubnjević, glavni urednik časopisa Elementi.

7planeta1

7planeta2

7planeta4

7planeta3

Višestruki planetarni sustav oko bliskog crvenog patuljka

Ima li života na novim planetama?

Otkriće ovog novog planetarnog sistema nema mnogo veze sa Nasom.

TV ASTRONOMIJA