Posmatranja

Mrk - Boris Saksida

IMG 9814

Ja sam sa još dvojicom prijatelja astronoma otišao iz Domžala nekih 70 km u pravcu mora. Bilo je savršeno, sem malo oblaka tamo malo pred 23 sata, a več je bilo završilo ono glavno. Naravio sam puno fotki, onakvih za uspomenu. Bilo je baš prijatno u dobrome društvu.

Lep pozdrav Boris Saksida!

Posmatranje potpunog pomračenje Mjeseca iz Trebinja

Građani Trebinja kao i ljetni gosti grada u petak su imali rijetku priliku da sa travnjaka bazena u naselju Bregovi posmatraju potpuno pomračenje Mjeseca kroz teleskop. Ugodna ljetna noć, osvježena žuborećom Trebišnjicom privukla je tokom tročasovnog posmatranja više od 120 naših sugrađana, većinom djece i omladine, ali i goste iz Srbije i naše dijaspore iz Kanade i Australije.

Kako je proteklo posmatranje pomračenja Meseca 27. jula 2017.

DSC 0301

Za veliki događaj AD „Novi Sad“ je spremilo tri teleskopa i sokiće za publiku. Tog jutra predsednik Društva, Dušan Mrđa, je nekoj televiziji dao izjavu i pozvao na javno posmatranje. Sve je bilo sjajno i spremno za veliki događaj i samo jedan detalj je unosio blagu nervozu domaćinima. Nebo je od jutra bilo prekriveno oblacima, ali onim koji stoje u mestu i ne pokazuju nameru da odu nekud dalje.

AD „Novi Sad“ organizuje posmatranje pomračenja Meseca sa Tvrđave

opservtorijaADNSAstronomsko društvo „Novi Sad“ organizuje javno posmatranje ovog pomračenja. Biće to ujedno prilika i da se vidi i nedavno renovirana opservatorija ovog astronomskog društva. Sem svega toga posetioci će moći da pogledaju i Mars koji istog dana ulazi u opoziciju sa Suncem te će od naše planete biti na minimalnom rastojanju još od 2003.

tokpomracenja