Pokušaji da uočim kometu početkom septembra nisu urodili plodom, što zbog sjaja punog Meseca ili usled stalne oblačnosti. Tokom ove nedelje, Mesec je prešao u poslednju četvrt a nebo se razvedrilo. U među vremenu, kometa je prešla iz sazvežđa Labuda u sazvežđe Lisica (Vulpecula) smanjujući svoj sjaj skoro za dve magnitude, ali je i dalje bila visoko za nas posmatrače sa severne Zemljine hemisfere početkom astronomskog sumraka.

Kometa C2/2014 E2 se prvi put pojavila u mom okularu 32mm 17.09. u 18:25 (UT) kada se našla na par stepeni južno do Alfe Vulpecula. Kombinacija okulara GL 9mm i UHC-S filtera na Dobsonu 355/1650 se pokazala kao naj bolja posmatračka postavka za ovu kometu, te sam tako želeo da nastavim ali su me oblaci omeli u mojoj nameri. Do pojave oblaka, uslovi su bili: transparencija 4/5, seeing 3/5. U potrazi je korisno poslužio Live Tracker servis sa stanice theskylive.com i ucrtanim položajem njenog kretanja na papirnoj mapi pogodnoj za tražioc 9X50.

Narednog dana, načinio sam mapu veličine 20 minuta vidnog polja kako bih mogao skicirati kometu posmatrajući je gore navedenom posmatračkom postavkom. Potraga je ovoga puta bila malo drugačija, za orjentaciju mi je poslužio prelep asterizam Brokijevo jato - "Vešalica" (The Coathanger). Zvezda, koju je kometa praktično okultirala tokom noći, HD 182619 sjaja 7.8V se nalazi oko dva stepena severno od ovog asterizma i bila je lako uočljiva u tražiocu teleskopa. Ono što nisam očekivao, jeste da je sjaj ove zvezde potpuno zasenio kometu te me je to primoralo da odložim njeno posmatranje. Nekih petnaestak minuta kasnije, u 18:28 (UT) ponovo sam ugledao kometu. U okularu 9mm i UHC filterom, kometa je pokazivala malo kružno jezgro jednolikog sjaja dok se oko nje uvijala bleda koma čiji su se krajevi utapali u pozadinu. U kontrastu sa jezrom, koma je delovala prstenasto sa tamnijim unutrašnjim delom i gradijentom koji je iščezavao u pozadini na približno duplo većem prečniku nego što je prečnik jezgra. U 19:40 (UT) sam skicirao kometu kada se nalazila u neposrednoj blizini para sjajnijih zvezda. Međusobno rastojanje ovih zvezda je odgovaralo prečniku jezgre - oko 15". Te večeri je transparencija bila 4/5 a seeing slab, svega 2/5.

Kretanje komete je uočljivo tokom noći. U vremenu od 18:28 (UT) do 19:40 (UT), oučio sam da je kometa prešla oko 222 lučnih sekundi (3 lučne sekunde za 1 minut) u pravcu jug-jugozapad. Ako je račun valjan, u trenutku posmatranja, kometa je prelazila rastojanje jednako prečniku Meseca za nekih 10 časova.

C2014-E2

Slika je dobijena invertovanjem originalne skice. Prikazano je vidno polje veličine 10 lučnih minuta.

KOMETA C/2014 E2 (Jacques)