Veoma vedru večer 8. novembra tri članaTrebinjskog astronomskog udruženja (TAU) )iskoristili su daprirede još jedno astronomskoposmatranje neba teleskopima za učenike osnovne škole ''Vuk Karadžić''. Kroz tri manja teleskopa učenici su imali prilku pogledati detalje Mjeseca nisko na nebu u sazviježđu Strijelca i zaputiti se okom kroz dubine naše galeksije posjetivši dalekedvojne zvijezde, maglice i zvijezdana jata.

TAU od svog osnivanja svake godine priređuje posmatranjaza učenike trebinjskih osnovnih škola. Tokom posljednje četiri godine takvih posmatranja bilo je 14, a ovo je osmo posmatranje organizovano za učenike škole ’’Vuk Karadžić’’. Zahvaljujući tome ova trebinjska osnovna škola ima daleko najveći broj učenika u Republici Srpskoj koji su pomoću teleskopa prošetali zvijezdanim stazama. Također u organizaciji TAU u ovoj osnovnoj školi prije dvije godine gostovao je mobilni planetarijum iz Beograda. I naši sugrađani razne životne dobi uvijek su u znatnom broju prisustvovali javnim astronomskim posmatranjima. Nažalost Trebinje je za sada jedini grad u Republici Srpskoj čiji žitelji imaju priliku češće pogledati ljepote neba teleskopom. Tu mogućnost ili privilegiju, imaju samo rijetki gradovi u regionu.

01 06 13