Subota večer 23. marta bila je prilika za naše sugrađane da uživaju u posmatranju sjajnih nebeskih tijela teleskopima. Noć astronomije organizovalo je Trebinjsko astronomsko udruženje iskoristivši fino vrijeme i vedro nebo da postave teleskope na bazenu u naselju Bregovi. Pored zemljinog pratioca Mjeseca, planete Jupiter, sjajnih zvjezdanih jata i magline u Orionu; oko 50-ak naših sugrađana imali su jedinstvenu priliku baciti pogled na kometu PANSTARRS, vidljivu kratko vrijeme nakon zalaska Sunca nisko iznad zapadnog horizonta. Kometa je bila sjaja oko +1,8 magnitude, a gledana teleskopom kometu je krasila sjajna glava sa zvjezdastim jezgrom i difuzni prašinasti rep dug pola stepena usmjeren prema gore. Ovu kosmičku lutalicu koja se udaljava od Zemlje i Sunca nećemo više nikada vidjeti, jer proračuni govore da će se ponovo vratiti tek za 110.000 godina.

Građani Trebinja su dosada jedini u državi organizovano posmatrali ovu kometu, a da podsjetimo 16. marta, trebinjski astronomi su prvi u Republici Srpskoj i BiH uočili i fotografisali ovu kometu nakon što je sa južnog prešla na sjeverno nebo i postala vidljiva za posmatrače sa naših geografskih širina.

Fotografije sa posmatranja 01