Merkur 03012016

Večeras, sat vremena nakon zalaska Sunca nad jugozapadnim horizontom imati ćemo prilike vidjeti planetu najbližu Suncu – Merkur. Zbog svoje putanje Merkur se nikada ne „udaljava“ previše od Sunca i tek ga je samo desetak puta godišnje moguće vidjeti golim okom. Upravo ovih dana nalazi se na najvećem kutnom rastojanju od naše zvijezde, vidljiv kao zvijezda nulte magnitude u sumrak. Zateknete li se na otvorenom, neometenog pogleda do linije horizonta svakako iskoristite priliku i uhvatite Merkur u svojem najboljem izdanju.

Quadrantidi sijecanj 2016

Probudite li se pak prije zore sutra (ponedjeljak 04.siječnja) prošarajte malo po nebu. Očekuje se maksimum aktivnosti meteorske skupine Quadrantida. Nekoliko desetaka sjajnih i brzih meteora moguće bude vidljivo zadnjh sat vremena prije zore. Prava predstava zvijezda padalica (ukoliko su proračuni astronoma točni) očekuje stanovnike američkog kontinenta. Maksimum aktivnosti pada u 09 sati po našem vremenu a Quadrantidi su poznati po svojem intenzivnom ali kratkom maksimumu.

akl18 baner