Kaže jedan čitalac AM da bi bilo dobro objasniti nešto o Van Alenovim pojasevima koji se, bar na prvi pogled, zaista čine veoma velikom i ubedljivom preprekom putovanju čoveka u svemir. Sve ostalo: o zastavi koja navodno vijori, o zvezdama koje nedostaju, o uglovima senki itd.  lakše je objasniti jer se radi o stvarima sa kojima srećemo u svakodnevnom životu, ali Van Alenovi pojasevi? To je fizika, to je zračenje koje se ne vidi, ali čije su posledice neumitne i tragične.

Za podatke o Van Alenovim pojasevima ne treba puno da lutamo po Internetu jer članak o tome postoji u sjajnom prilogu o letu čoveka na Mesec koji smo preuzeli sa Zvjezdarnice.com. Radi se o PDF knjižici Sandrina Požežanaca (preuzima se iz članka) sa pregledom trideset primedbi koje nastoje da ospore let čoveka na Mesec – i odgovorima na njih:

Evo izvoda koji se odnosi na Van Alenove pojaseve:

2: Radijacija u Van Allenovim pojasevima pobila bi astronaute!

Isto tako, da bismo razumjeli i ovu teoriju, moramo znati što su to Van-Allenovi pojasevi. Van-Allenovi radijacijski pojasevi štite Zemlju od štetnog zračenja koje dolazi sa Sunca i okolnog svemira. Budući da se sve štetne čestice zadržavaju u pojasevima, u njima je velika razina štetnog zračenja, tj. radijacije.

Postoje unutarnji i vanjski pojas. Unutarnji se proteže od 100 km iznad Zemljine površine, do 10 000 km., a vanjski pojas se proteže od 13 000 do 60 000 km. Teoretičari zavjere navode da astronauti nisu mogli preživjeti putovanje kroz te pojaseve.

VanAlenovi pojasevi
Van Allenovi radijacijski pojasevi oko našeg planeta.

Veliki problem u ovoj teoriji je način na koji ljudi shvaćaju pojam radijacije. Kada spomenete radijaciju, većina ljudi odmah pomisli na neku mističnu smrtonosnu silu koja ubija sve što dotakne, no međutim stvarnost je drugačija. Radijacija zapravo znači raspadanje atomske jezgre i pri tome oslobađanje energije u obliku kinetičke energije emitiranih čestica, tj. protona i neutrona.

Postoji zračenje alfa, beta i gama čestica. Putanja astronauta bila je isplanirana da prođe kroz najslabije dijelove pojaseva. Isto tako astronauti su bili zaštićeni nizom čimbenika.

VanAlen

Dr. James Van Allen, otkrivač radijacijskih pojaseva.

Prvi je bila metalna oplata letjelice, koja je bila dovoljna da zaustavi najveći dio čestica. Drugi je samo odijelo astronauta, koje se sastoji od 27 slojeva zaštitnog materijala, te naposljetku i sama koža astronauta predstavlja svojevrsnu zaštitu.

Isto tako, za trovanje radijacijom jako je važno vrijeme izloženosti toj radijaciji. Astronauti su kroz pojaseve prošli za samo 4 sata, a samo su 1 sat proveli u najopasnijem dijelu. Dr. James Van Allen, otkrivač radijacijskih pojaseva, rekao je da bi čovjeka ubilo tek mjesec dana boravka u pojasevima. Sveukupna doza koju su astronauti primili bila je manja od 0.01 Sw. Zanimljivo je da toliko prosječan

Zemljanin primi u 3 godine, a radnik u nuklearnoj elektrani primi u godini dana. Kada je na FOX TV-u prikazana emisija koja podržava teoriju zavjere, dr. James Van Allen izjavio je ovo:

"Nedavna emisija na Fox TV-u koju sam gledao, genijalna je i zabavna nakupina besmislica. Tvrdnja da je izloženost radijaciji tijekom Apollo misija bila smrtonosna za astronaute samo je jedan od primjera tih besmislica."

Dr. James Van Allen

Sada smo vidjeli da prolazak astronauta kroz Van Allenove pojaseve nije predstavljao preveliku opasnost, te da je jednu od najčešćih teorija lako srušiti pomoću jednostavne primjene znanosti.

Ljudi su bili na Mesecu

Sletanje na Mesec nije bilo moguće lažirati

NAJGLUPAVIJI DOKAZ DA LJUDI NISU BILI NA MESECU

NAPOKON DOKAZ - BILI SMO NA MJESECU!

Iskrcavanje na Mesec i boj na Kosovu