nocistrazivacaU petak, 25. septembra, u gradovima širom Srbije organizuje se Noć istraživača, manifestacija koja ove godine slavi 10. rođendan

Šesta po redu Noć istraživača u Srbiji, održaće se u petak, 25.septembra, u brojnim gradovima Srbije. Ovu naučnopopularnu manifestaciju organizuju tri konzorcijuma inače udruženih na nekoliko projekata: Festival nauke Beograd, Institut za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu, i Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu.

Centar za promociju nauke, kao jedan od partnera na projektu, učestvuje u organizaciji manifestacije u gradovima Vojvodine uz Univerzitet u Novom Sadu. Tokom Noći istraživača, CPN će učestvovati u organizaciji naučnopopularnog programa “Y faktor” u Pančevu, kao i u manifestaciji koju u Beogradu, tokom iste večeri, organizuje kompanija BASF.

Evropska Noć istraživača, inače, ove godine slavi svoj deseti rođendan. Ovaj jubilej dešava se u Međunarodnoj godini svetlosti, simbolično naglašavajući svoj cilj: osvetljavanje puta za za prevazilažnje postojećeg jaza između naučne zajednice i šire javnosti.

cpn 21

Pre tačno jedne decenije održano je prvo izdanje Noći istraživača u okviru programa Marija Sklodovska Kiri pod pokroviteljstvom Evropske komisije - 2005. godine, istraživači u Evropi su izašli na gradske trgove i ulice, ušli u kulturne i tržne centre i kroz brojne interaktivne i zabavne aktivnosti pokazali slučajnim prolaznicima koliko je nauka zapravo uzbudljiva i važna za nas.

Ova sjajna inicijativa prerasla je u manifestaciju koja se obeležava svakog četvrtog petka u septembru, danas u više od 320 gradova Evrope, a kod nas se organizuje od 2010. godine.

Manifestacija Noć istraživača će u Srbiji 25. septembra obići Beograd, Novi Sad, Niš, Zrenjanin, Suboticu, Pančevo, Kragujevac, Jagodinu, Ćupriju i Svilajnac, kao i Zaječar, Negotin, Valjevo, Aranđelovac i Trstenik.

Kao i svake godine, svi sadržaji su besplatni, prilagođeni svim uzrastima i ne zahtevaju prethodno formalno obrazovanje. Program je usmeren na razne naučne oblasti, a posetioci će biti u prilici da se upoznaju i sa pravim naučnicima.

Istražite više o Noći istraživača: http://nocistrazivaca.rs/