Automatski teretni brod (ATB) "Progres M-20M" uspešno je spojen sa Medjunarodnom kosmičkom stanicom (MKS), danas 28. jula u 06:26h (moskovsko vreme) korišćenjem takozvane "brze" šeme, manje od šest časova posle lansiranja. Na MKS je dostavljeno 2366 kg materijala neophodnog za nastavak istraživanja na MKS.

Novi teretni brod "Progres M-20M" kompanije RKK "Energija" je lansiran 28. jula, u 00:45:08h pomoću rakete-nosača (RN) "Sajuz-U" firme "progres", sa rampe broj 31 kosmodroma Bajkonur.

lansiranja
Noćno lansiranje novog teretnjaka sa Bajkonura

Posle 8 minuta i 49 sekundi, ATB je odvojen od trećeg stepena RN i ubačen u orbitu sledećih parametara:

• perigej - 193,54km
  • apogej - 240,2km
  • period jedne orbite - 88,56 minuta
  • nagib ravni orbite prema ekvatoru - 51,65 stepeni.

Spajanje je obavljeno pre završetka četvrte orbite, pet časova i 49 minuta posle lansiranja, uz dok modula "Pirs", koji je oslobodjen dva dana ranije kada je odvojen ATB "Progres M-18M". Sve operacije su se odvijale pod kontrolom Centra upravljanja letom firme GFUP CNIImaš u Karaljovu i kosmonauta Pavela Vinogradova i Fjodora Jurčihina na MKS.

Brodom je na MKS dostavlejno preko 400kg goriva, za objedinjeni pogonski sistem ruskog dela stanice, 420kg vode i oko 1500kg hrane, vazduha i naučne opreme. Zanimljivo, iako odnedavno "Dragon" snabdeva američki segment MKS-a, novim teretnim brodom na stanicu je dostavljeno 120kg za američke module.

Progres

Teretni brod "Progres M-20M" neposredno pred spajanje sa MKS

Dolazak novog teretnjaka sigurno će poboljšati atmosferu na MKS posle dramatičnih dogadjaja u otvorenom kosmosu od 16. jula, kada je zbog problema u radu skafandra astronauta ESA-e Luka Parmitano prekinut rad izvan stanice. Parmitano je skupa sa astronautom NASA-e Kristoferom Kasidijem radio u otvorenom kosmosu, kada je tokom drugog časa boravka izvan stanice došlo do isticanja oko pola litre vode u šlem skafandra. Iako život Parmitana nije bio ugrožen, oba astronauta su naglo prekinula radove i što su brže mogli vratili se natrag u stanicu. Iako još uvek nije objavljeno zbog čega je došlo do isticanja vode unutra skafandra, pretpostavlja se da je reč o problemu sa malim rezervoarom sa vodom za piće, koji se nalazi na grudima skafandra. Takodje, sumnja se i na sistem za hladjenje. Sve u svemu, od daljih radova izvan američkog segmenta se do daljnjeg odustaje. Ovo je inače bila 32. kosmička šetnja obavljena izvan američkog dela MKS.

Parmitano

Parmitano izvan stanice, samo nekoliko trenutaka pre početka problema sa skafandrom

Sledeći značajan dogadjaj vezan za MKS je dolazak sledećeg terenjaka, japanskog broda HTV-4 Kounotori, koji poleće 3. avgusta a treba da se spoji sa spojnim modulom broj 2 "Harmoni" (Harmony) šest dana kasnije. Posle toga 15. i 23. avgusta slede dve kosmičke šetnje iz ruskog dela MKS u kojima će učestvovati kosmonauti Fjodor Jurčihin i Aleksandar Misurkin. Biće to 34. i 35. izlazak kosmonauta iz ruskog segmenta MKS uglavnom posvećeni pripremama za dolazak naučnog modula "Nauka". Poslednjeg dana avgusta na MKS će biti proslavljen 60. rodjendan njenog najstarijeg komandanta Pavela Vinogradova, koji će tada ujedno dospeti na treće mesto najvremešnijih osvajača kosmosa - iza slavnih američkih astronauta Džona Glena (77) i Storija Masgrejva (61).

U septembru očekuje nas mnogo značajnih dogadjaja vezanih sa MKS, kao što su odvajanje HTV-4, povratak Vinogradova, Misurkina i Kasidija brodom "Sajuz TMA-08M" na Zemlju, prvo spajanje novog privatnog teretnog broda "Signus" (Cygnus) kompanije OSC i krajem meseca dolazak sledeće ekspedicije MKS 37/38.