<  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

HTW6Main

Na Zemlji, fotografije noćnog neba sa dugom ekspozicijom pokazuju nam kako naša planeta rotira oko svoje ose, sa Severnjačom kao vizuelnim reperom. Nasin hemičar i astronaut Don Pettit, koji se u junu vratio posle šestomesečnog bivstvovanja na Međunarodnoj orbitnoj stanici, odlučio je da se poigra s tom idejom dok je plovio niskom orbitom oko Zemlje. Umesto da „uhvati“ Zemljinu rotaciju, njegova fotografija pokazuje kretanje oko njene sopstvene ose nekih 390 km iznad naše planete. Da bi održala uvek istu stranu okrenutu ka Zemlji, stanica rotira i pravi jedan pun krug sa svakom orbitom, baš kao što to radi i naš prirodni satelit, Mesec.

<  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Međunarodna orbitna stanica

"Nezvanični naziv joj je „Alpha“, mi je poznamo pod anglo-saksonskom skraćenicom ISS, a Rusi kao МКС – Международная космическая станция, iako je njen puni naziv „Orbitalni univerzalni istraživački kompleks sa ljudskom posadom“. Do kada će biti u orbiti? Kakva joj je sudbina i ko su naslednici?"