Sinoć je jedan odbačeni komad ruske kosmičke rakete zamalo promašio Mđunarodnu orbitnu stanicu. Međutim, proleteo je toliko blizu da je naterao šestoricu astronauta da potraže zaklon u spasilačkim kapsulama stanice.

iss2011

NASA kaže da je kosmički otpad proleteo dovoljno blizu da izazove zabrinutost. Nije bilo jako opasno, ali da je pogodio stanicu bilo bi „gusto“. Zato su astronauti – dva Amerikanca, trojica Rusa i jedan Holandez – probuđeni jutros rano (po njihovom vremenu) i prebačeni u dve „Sojuz“ letilice spremne da krenu na Zemlju u lučaju potrebe.

Otpad je proleteo pored stanice sinoć u 21:38 po našem, odn. u subotu u 02:38 po američkom vremenu. Komad nije primećen do juče, kada je bilo prekasno da se izvede manevar skretanja 500–tonske ISS.

Ovo je bio treći put za 12 godina da astronauti moraju da traže zaklon od svemirskog otpada.

mmcc
0 #1 mmcc 24-03-2012 20:16
D.Dragović kaže „dovoljno blizu“ a NASA „mimo“, a ja tvrdoglavo rešio da na nekom sajtu pročitam koliko je to u, na primer, km. Poslednji slučaj je bio juna 2011.godine (ne sećam se rastojanja), a sada, bar prema http://www.ria.ru/science/20120324/604550234.html pretpostavljeno rastojanje je bilo 23 km, a očekivano (valjda je to i stvarno) 14 km. Nije baš ni „strašno“, ali da budem korektan i ja bih odmah u jedan od „Sojuz“-a (svejedno u TMA-22 ili TMA-03M).

akl2019 l