S ruskog kozmodroma Baikonur u Kazahstanu 8. oktovra, tek nešto iza ponoći po našem vremenu k ISS lansiran je svemirski brod Sojuz nove generacije.U trenutku objavljivanja ove vesti Sojuz je već pristao uz Stanicu.

Sojuz-510

Troje astronauta (Alexander Kaleri Oleg Skripochka i Scott Kelly) koji će činiti drugi dio stalne posade ISSa po prvi puta lete u potpuno „digitaliziranoj“ letjelici. Iako je sam koncept Sojuza uz manje preinake praktično nepromijenjen već više od četiri desetljeća sada je u seriji Sojuz TMA M01 doživio ozbiljnu transformaciju koja se odnosi na sustave upravljanja i kontrole nad letjelicom. Analogne instrumente i pokazivače zamijenila je najsuvremenija elektronika što je omogućilo smanjenje mase i manje zauzeće (ionako premalenog) korisnog prostora.

sojuz_inside
Unutrašnjos novog Sojuza s posadom

Gotovo dvije stotine kilograma izgubio je novi Sojuz na „digitalnom zatezanju bokova“ što je pridonjelo većem komforu astronauta te omogućilo da se u kabini skupa s astronautima pronađe mjesta za još stotinjak kilograma korisnog tereta. Tijekom predaje teksta redakciji iz Ruske svemirske kontrole u Moskvi stigla je informacija kao se svi elementi rada nove tehnologije na Sojuzu nalaze u očekivanim parametrima te da let protječe normalno i prema planu.

sojuz

Tijekom dana astronauti će pristati na Međunarodnu svemirsku postaju gdje ih očekuju tamošnji „starosjedioci“. Kroz mjesec dana njima će se pridružiti i šestero američkih astronauta u posljednjem letu raketoplana Discovery u svemir.

Međunarodnu svemirsku postaju iz naših krajeva ovih dana možemo vidjeti golim okom u ranim jutarnjim satima kako kao sjajna putujuća zvijezdica bešumno klizi nebom..