Oglašena uzbuna za astronaute – dijelovi uništenog Kineskog satelita prijete izvanrednim stanjem i evakuacijim astronauta s Međunarodne svemirske postaje.

Dijelovi uništenog Kineskog satelita Feng Yun 1C prema radarskim podacima Moskovske kontrole misije ISSa približili su se Međunarodnoj svemirskoj postaji na kritičnu udaljenost. Astronautima je oglašena uzbuna, a dva Ruska svemirska broda tipa Sojuz koja se nalaze parkirana na ISSu sprema su za prihvat i eventualnu evakuaciju astronauta u slučaju potrebe!

iss_smece-u-svemiru
U Zemljinoj orbiti ima na tisuće potencijalno opasnih objekata – ostataka nekadašnjih letjelica i raketa

Kina je tijekom 2007. godine izvršila eksperimentalno lansiranje antibalističke rakete namijenjene uništavanju protivničkih ciljeva u svemiru. Za cilj je tada izabran isluženi meteorološki satelit Feng Yun 1C koji je uspješno uništen. No pogodak bojeve glave u cilj za posljedicu je imao nastajanje velikog broja manjih i većih fragmenata koji su nastavili nekontroliran let u Zemljinoj orbiti. Neki od njih su sada zaprijetili integritetu ISSa.

iss_columbus
Svemirska postaja ISS pod uzbunom

Neimenovani izvor iz Moskovske kontrole leta izjavio je kako će u slučaju nemogućnosti točnog izračuna približavanja ovih opasnih komada nekadašnjeg Kineskog satelita ISSu, odnosno njihov prolazak na nedovoljno sigurnoj udaljenosti od Postaje - astronautima narediti napuštanje ISSa, odnosno presjedanje u Sojuze kojima se mogu sigurno vratiti na Zemlju. Isti izvor kaže kako je sada prekasno za mijenjanje putanje ISSa kojom bi se Postaja postavila na sigurniju orbitu. Nešto smireniji tonovi dolaze iz NASAe. Njihov glasnogovornik Kelly Humphries, kaže da balistički stručnjaci pažljivo motre situaciju te da tijekom protekle i ove noći astronauti nisu odnosno neće  biti ugroženi, no ni on ne otklanja mogućnost izvanrednog stanja u svemiru.

iss_sojuz
Astronauti spremni u slučaju potrebe napustiti ISS ruskim Sojuzima

Svemirsko smeće ma na koji način ono nastalo, već godinama je prepoznato kao ozbiljan problem čijem riješavanju se ne nazire niti početak a kamo li kraj. Sudari satelita, oštećenja čak i pilotiranih brodova dosad nisu ugrozila ljudske živote.Nadajmo se tomu i ovog puta.

iss_astronauti
stronaut je jedno od nazahtjevnijih, najopasnijih i najtežih zanimanja

Čistači u svemiru imati će u narednim godinama pune ruke posla i zagarantiranu zaradu.

Opasnosti i posla ima na pretek..