Samo kratko da javimo (u nadi da će kasnije biti više informacija, a i da će se ovim povodom javiti naši izveštači koji prate svemirske misije) da su u utorak dva ruska kosmonauta izašli iz Međunarodne svemirske stanice u naporu da reše ili bar doprinesu rešenju pojavi misteriozne rupa na Stanici o čemu smo, inače u više navrata pisali.

traganje

Na ovom linku je prenos ove akcije.

Ruska svemirska agencija, Roskosmos, je inače odbacila mogućnost da je rupa na ruskom delu Stanice, iz koje je isticao vazduh, nastala u procesu proizvodnje u fabrici. To bi moglo da znači da je rupa posledica sabotaže u samoj Stanici, što je opet Nasa odbacila kao mogućnost.

Kosmonauti Oleg Kononenko i Sergey Prokopyev su proveli šest sati izvan Stanice tragajući za uzrokom nastanka rupe. Oni su uzeli uzorke sa spoljnjeg zida broda Sojuz koji je spojen sa Stanicom i u kome je zapravo rupa i otkrivena. Uzorci će biti predmet dalje analize.

Da podsetimo: 30. avgusta ove godine na Medjunarodnoj svemirskoj stanici došlo je do isticanja vazduha kroz rupu nastalu na brodu “Sajuz MS-09”. Čim je isticanje vazduha iz Stanice otkriveno pronađena je rupa prečnika dva milimetra koja je potom zapečaćena čime se zaustavilo isticanje kiseonika iz Stanice. Zvaničnici su odmah javili da tri američka astronauta i dva ruska kosmonauta, koji su boravili na Stanici u trenutku incidenta, nisu bili u opasnosti.

A zatim su usledile istrage i u samoj Stanici i na Zemlji u Ruskoj svemirskoj ageniciji, pojavii su se razni mogući odgovori od kojih su neki sugerisli mogućnost sabotaže, drugi opet da je rupa nastala usled spoljašnjeg faktora (udar mikrometeorita, sudar sa kosmičkim otpadom, zatim loš kvalitet materijala) itd.

r3
Rupa na Stanici

Sabotaža na “Sajuzu”?

Ko pravi rupe na ISS?

Zaustavljeno isticanje vazduha na MKS

Rupa - za koje vreme vazduh iz Stanice može da izađe u okolni prostor?