U Rusiji se privode kraju završni radovi na novom malom modulu koji će 10. novembra ove godine raketom Soyuz-U biti lansiran na Međunarodnu svemirsku postaju s raketodroma Baikonur.

iss_ruski-novi-moduli
Shematski prikaz ISS s položajem novih Ruskih modula

Inženjeri RSC Energia obavili su test hermetičnosti modula nazvanog MRM-2 (Mini Research Module ili po Ruski Maliy Issledovatel'skiy Modul'-2 (MIM-2)), te je sada spreman za završne testove na Zemlji prije njegova lansiranja u svemir. Zapremine 12.5 kubičnih metara i mase od 4.000 kg modul je veoma sličan modulu PIRS koji se već nalazi na ISS. Novi modul biti će spojen na Ruski dio ISSa a osnovna mu je namjena prihvat svemirskih brodova Sojuz i Progres te kao odjeljak za izlazak astronauta u tkz. svemirske šetnje. U njemu će biti smještene elektro i komunikacijske instalacije za dva vanjska sustava znanstveno-istraživačke naravi čiju je izradu na sebe preuzela Ruska akademija znanosti s svojim suradnicima. MRM-2 je predviđen za spajanje na spojni dok između velikih modula Zvezda i Zarya.

mrm-2
Moduli za ISS MRM1 i MRM2 na testiranju u RSC Energija

U tijeku ispitivanja je i nešto veći modul, MRM-1, čije je lansiranje u planu tijekom svibnja 2010. američkim raketoplanom. Zapremine 14.5 kubičnih metara i mase 4.700 kg isti će biti montiran na spojni dok modula Zarya, između Ruskog i Američkog dijela ISSa. Služiti će za smještaj tereta i istraživačkih platformi te kao spojni modul za Sojuz i Progres. I kroz njega će astronauti moći izlaziti na radne zadatke u otvoreni svemirski prostor.

Problemi financijske prirode odgodili su izgradnju prethodno planiranog velikog Ruskog istraživačkog modula. Umjesto njega dva mala modula, znatno skormnijeg troškovnika biti će sastavni dijelovi ISSa.

Još o ISS

MEĐUNARODNA SVEMIRSKA STANICA

zgradnja stanice je započeta 20. novembra 1998. godine. Tog dana sa kosmodorma Bajkonur Rusi su lansirali prvi segment stanice. Taj segment, inače zove se Zora (Заря), je embrion stanice na koji su dve nedelje kasnije Amerikanci spojili svoj segment, Jedinstvo (Unity), a jula 2000, opet Rusi, modul Zvezda. Sa Zvezdom su stvoreni osnovni uslovi za stalni boravak ljudske posade na stanici, a time i za neprekidni boravak čoveka u svemiru.

KAKO JE RASLA STANICA - fotografije ISS

Fotografije Međunarodne svemirske stanice od 1999.

ISS - filmovi