Tingl

(Scott David Tingle)

Iako je prešao 50 godina, mornarički komandir Skot Tingl je novajlija u kosmosu, jubilarni 555. Zemljanin i 342. gradjanin SAD na orbiti.

Rodio se 19. jula 1965. u gradu Etlborou (Attleboro), država Masačusets. Diplomirao je mašinstvo na Jugoistočnom univerzitetu Masačusesta, a 1988. magistrirao iz oblasti hidrodinamike i reaktivnog kretanja.

Kao mornarički pilot Tingl je obavio 54 vojne misije u Iraku i Avganistanu. Takodje, služio je kao probni pilot i pomoćnik rukovodioca programa projektovanja u mornaričkoj vazduhoplovnoj bazi Petjuksend River (Nasval Air Station Pastuxant River).

Pre prelaska u astronaute, imao je nalet od preko 3000 časova na 53 tipova različitih aviona.

Zanimljivo, iako ga je komanda Mornaričkih snaga predložila za kandidata 19. grupe astronauta NASA-e 2003, na intervjuu u Hjustonu se nije pojavio! Pojavio se, medjutim šest godina kasnije, kada je juna 2009. imenovan za člana 20. grupe astronauta NASA-e. Posle dvogodišnjeg osnovnog kursa obuke postaje punopravni astronaut i, četiri godine kasnije, u septembru 2015. prelimiarno je naznačen za člana posade kosmičkog broda "Sajuz MS-07".

Oženjen je i sa suprugom Rajnet ima ćerku (Ejmi) i dva sina ([on i Erik). Svira na gitari, voli da opravlja automobile i da se bavi rezbarenjem.

KOLEKCIJA FOTOGRAFIJA EKSPEDICIJE 55