Astronautika: misije

Ne, nije riječ o novim „alienima“ već o novoj ruskoj letjelici čiji moćni senzori budno tragaju za indicijama lansiranja projektila ma gdje u svijetu a njezini tvorci se istovremeno nadaju da nikada neće vratiti „pozitivan signal“ u zapovjedništvo Ruskih svemirskih snaga.

Tundra trajektorija lansiranja

Utorak, 17 novembra, u 07:34 po našem vremenu sa raketodroma Plesetsk poletjela je raketa Soyuz-2-1b. Koristan teret bila je letjelica Kosmos-2510, u naravi, satelit za rano upozorenje lansiranja balističkih projektila ma gdje na planeti.

Riječ je o eksperimentalnoj letjelici nove klase (Tundra). Rusko ministarstvo obrane potvrdilo je kako se „objekat“ nalazi na planiranoj putanji te da misija teče po planu. Nisu poznati nikakovi službeni podaci o novoj klasi ruskih letjelica za rano upozorenje. Najmanje deset letjelica klase Tundra biti će lansirano u svemir do 2018. (prema nekim izvorima do 2020.). Flota ovih letjelica biti će pozicionirana na različitim orbitama kako bi osigurala pravovremenu detekciju i procesiranje podataka u realnom vremenu do zapovjedništva. Tehničke podatke o letjelicama ovog tipa vjerojatno nikada nećemo saznati, najviše što znamo su podaci koje je javno objavio američki NORAD; Prva letjelica iz serije Tundra oko Zemlje leti na elipsoidnoj putanji (1626x38.550km) s inklinacijom od 63.8°.

Kao diplomirani ucesnik skole, mogu vam... 1 dan ranije