Astronautika: misije

Pre tačno tri meseca, 1. marta, „Chang'e-1", prvi kineski lunarni satelit, konačno je kontrolisano pao na Mesec. Prema pisanju Državnog ministarstva za nauku, tehnologiju i industriju, to se desilo u 8:13 sata po srednjeevropskom vremenu.

Tako je ovaj složeni satelit (imao je 24 uređaja) završio svoju 16 meseci dugu karijeru, poslavši u Kinu preko 1.400 gigabita informacija. Udario je u površinu na 1,50 stepeni južne žirine (odmah ispod ekvatora), i 52,36 istočne dužine.

satelit
Chang'e-1" je lansiran 24. oktobra 2007. a u lunarnu orbitu je ušao 5. novembra. Tom prilikom, sonda je emitovala 30 klasičnih kineskih pesama. Prve slike su stigle 3 nedelje kasnije. Misija je koštalaKinu  ispod $200 miliona.

Pripreme za pad su otpočele u 7:36 po Griniču smanjivanjem brzine, što su pomno nadgledale dve osmatračke i kontrolne stanice iz istočne kineske provincije Qingdao i severoistočne provincije Kashi. Kineski inženjeri smatraju da su na ovaj način prikupili dovoljno bitnih podataka koji će itekako biti od koristi za njihove buduće planove ateriranja na Mesec.

Pre kraja 2011. svi u Kini očekuju da će doći i do lansiranja drugog lunarnog satelita „Chang'e-2", čime bi otpočela pomenuta druga faza. ona obuhvata pet tehnoloških zahteva, kao recimo orbitna podešavanja i meko spuštanje.

Ovim je okončana prva faza kineskog plana u tri tačke o osvajanju Meseca. Sledeća faza jeste meko sletanje jednog lunarnog rovera oko 2012. godine. Nakon toga sledi slanje naprednijeg rovera, koji će sakupiti mineralne uzorke tla i vratiti ih na Zemlju radi naučnih ispitivanja. To će biti oko 2017. godine.

Kako je ponosno izjavio Wu Weiren, glavni konstruktor nacionalnog lunarnog programa, „Chang'e-1 je ispunio snove čitavog naroda Kine i dovešće do daljeg napretka nauke i tehnologije". On je takođe zagonetno dodao da je Kina spremna i za istraživanja „udaljenijih objekata".

Kina je tek treća zemlja, pored Rusa i Amerikanaca, koja je poslala ljude u svemir. Kineski general-major Yáng Lìwě (i杨利伟) je 15. oktobra 2003. lansiran u svemirskoj  letilici „Shenzhou-5" u kosmos. Sledeća trojica kosmonauta su poletela u svemir prošle godine, i čak prošetala praznim prostorom.

Kina1
Ne, ovo nisu početne pripreme za buduće kosmonaute već tradicionalna Trka beba koji se 30. maja ove godine održala na trgu Qingchun u gradu Shangyuju u provinciji Zhejiang.

I ovo je interesantno: