Astronautika: misije

Želite putovati negdje daleko, negdje gde Vas turističke agencije još barem više od stotinu godina neće moći odvesti? Uključite se u NASAinu kampanju pod nazivom „Send your name to Mars“ i otputujte krajem 2011., zajedno s njihovim novim roverom Curiosity, na milijune i milijune kilometara udaljeni Mars. Sve što Vam je za to potrebno već imate čim čitate ovaj tekst; računalo i veza na internet.

curiosity_name_1
Prvi korak ka dobivanju potvrde o sudjelovanju u misiji rovera Curiosity

Prije nešto više od desetak godina svemirske agencije diljem svijeta započele su u sklopu obveznih edukacijskih aktivnosti koje moraju pratiti svaki znanstveni projekt prakticirati internet projekte tipa „Pošalji moje ime...“.

curiosity_name_2
Izgled potvrde o sudjelovanju u misiji Curiosity

Osnov takvog projekta je namjera da se znanost i istraživanja približe medijima i javnosti. Svaki pojedinac može sudjelujući u projektu ponešto i naučiti. U konkretnom slučaju riječ je o novoj generaciji robotičkih pokretnih istraživača na kotačima (popularni roveri) čiji je sadašnji predstavnik upravo Curiosity, ranije znan pod radnim nazivom Mars Science Laboratory.

curiosity_test_12092010
Rover Curiosity na testiranju pogonskog sustava

Njegovo se lansiranje planira za kraj naredne godine, a na sebi će nositi i mali mikročip u koji će se pohraniti na stotine tisuća ili i više imena pojedinaca diljem svijeta.

Želite li da vaše ime putuje na Mars i tamo ostane na roveru Coriosity, potrebno je da u obrazac koji se nalazi na: http://marsparticipate.jpl.nasa.gov/msl/participate/sendyourname/ upišete tražene podatke i pošaljete ih NASAi. Odmah iza toga dobiti ćete potvrdu o sudjelovanju koju možete isprintati ili snimiti na računalo. Na samim stranicama misije možete pogledati tehničke, znanstvene i druge specifikacije te ciljeve misije, uostalom to se i očekuje od sudionika projekta.

Sam rover pogonjen je nuklearnim reaktorom čiji je životni vijek 14 godina. Preko 900 kg masivan rover, dužine 2,7 m sa šest pogonskih kotača i 80 kg znanstvene opreme trebao bi sletjeti na Mars tijekom avgusta 2012. U ovom trenutku rade se završne pripreme i opremanje rovera te testiranje svih komponenti kao cjeline.

Uzmite kartu za Mars!