Astronautika: misije

Čovječanstvo može u svemir samo sa ruskim Soyuzima

human in space XXIa

Izgleda nevjerojatno ali amerikanci su posljednji puta vlastitom letjelicom otputovali u svemir sada već pomalo davne 2011. godine! Izuzmemo li eksperimentalne letove kineza, homo sapiensova prisutnost u svemiru zadnjih osam godina pala je na pleća Rusije.

Pilotirani Soyuzi već pola stoljeća vjerna su uzdanica ljudskih misija u svemiru. Na vidiku su nove nade no dok one ne stasaju amerikanci u svemir mogu samo pomoću Rusije i njezinih svemirskih brodova.

Ipak, ta situacija neće vječno trajati. U SAD se planira nekoliko svemirskih brodova nove generacije koji će u narednih godinu, dvije tri preboljeti „dječje bolesti“ i polako započeti sa konstantnim misijama.

NASA u većoj ili manjoj kolaboraciji sa privatnim tvrtkama ima velike planove. Od opskrbe ISS, izgradnje baze oko Mjeseca, letova ka Marsu i dalje u Sunčev sustav. Ovog se trenutka laički gledano nalazimo u svojevrsnom „pilotiranom vakuumu“ astronautike no realno je očekivati kako će poslje 2020. misije koje danas izgledaju poput dobrog SF-a postati stvarnost. Danas potpuni „autsajderi“ amerikanci će u narednom desetljeću imati najmanje četiri različita tipa svemirskih brodova spremnih i sposobnih da u bliži ili dalji svemir povedu astronaute ka novim „malim koracima za čovjeka a velikima za čovječanstvo“.

Nadajmo se (za dobrobit sviju) kako će/mo ovaj puta otići daleko, postaviti zastavu iii...i ostati Tamo. Sedamdesetih smo se nakon slijetanja na Mjesec vratili kući na Zemlju, u XXI stoljeću Čovjek mora dalje, formirati baze oko Zemlje i Mjeseca, krenuti ka drugim planetama, osnovati kolonije... To nam je sudbina.

human in space XXI blue origin