Astronautika: misije

Osigurajte vlastitu vruću kartu i poletite prema Suncu

psp blizu sunca WEB

parker solar probe blizu sunca
  psp konstrukcija 1
   psp konstrukcija 2

NASAina svemirska letjelica, Parker Solar Probe (PSP) ovog će ljeta krenuti na svoj dugi put prema Suncu. Tijekom svoje planirane sedmogodišnje misije letjelica će se najmanje sedam puta susresti sa Venerom kako bi korigirala svoju trajektoriju leta što će rezultirati sa najmanje 25 bliskih prolazaka pored naše zvijezde.

Parker Solar Probe najviše će se približiti Suncu na udaljenost od svega 6.2 milijuna kilometara te pri tome dostići kratkotrajnu brzinu od punih 200 km u sekundi! To joj osigurava prvo mjesto po brzini koju je neka letjelica postigla u svemiru. Da bi izdržala temperaturne ekstreme od 1377°C te enormno jaka zračenja sa Sunca letjelica je opremljena specijalnim štitom, „oklopom“ debljine 11.4 cm načinjenim od specijalnih, pojačanih, karbon-karbon materijala.

Planirano je da PSP bude lansirana 31. jula (lansirni prozor otvoren je od 31.07. do 19.08. ove godine) raketom Delta Heavy sa raketodroma Cape Canaveral na Floridi.

Masa letjelice iznosi 685 kg od čega 50 kg otpada na znanstvene instrumente. Njezine su dimenzije 1 x 3 x 2.3 m. Znanstvenici žele zaviriti u Sunčevu koronu, proučiti izboje koronarne mase, na licu mjesta istraživati Sunčev vjetar te procese u vezi magnetizma, energetskih čestica i plazme.

Neće samo znanstvenici „otputovati“ svojim robotom ka Suncu. Obveza je da svaku znanstvenu misiju prati i set edukacijsko-popularizatorskih aktivnosti. U tom je smislu oformljena kampanja dostupna čitavom svijetu. Svatko od nas može sudjelovati u misiji Parker Solar Probe na način da pošalje svoje ime prema Suncu.

Ovdje ( http://parkersolarprobe.jhuapl.edu/The-Mission/Name-to-Sun/ ) se nalazi internet obrazac kojeg je potrebno ispuniti (ime, prezime, email) te poslati tražene informacije u NASAinu bazu podataka. Nakon toga dolazi email kojime se traži potvrda unosa i link na Vašu „vruću kartu za Sunce“. Nju po želji spremite kao digitalni zapis a možete ju i isprintati kao svojevrsni certifikat, uokviriti i postaviti na zid sobe ili kako Vam drago. Svi podaci koji se prikupe zaključno sa 27. travnja biti će snimljeni na specijalnu memorijsku karticu i postavljeni na letjelicu te zajedno s njom otići tamo gdje nijedan ljudskom rukom stvoren artefakt nikad do sada nije bio. Volite li Sunce, more, ljetne radosti svakako se uključite u ovu priču. Uvijek ćete moći reći kako se tamo negdje jako blizu Sunca nalazi i Vaše ime, a usput ste ponešto novog i naučili o zvijezdi koja nam je podarila život na „plavoj točci u beskraju“ – Zemlji.

psp marina tumpic certifikat