Astronautika: misije

Simulator svemirskog broda Federacija skupa sa kozmonautima položio ispit

federacija sirius projekt

U sklopu programa SIRIUS (Scientific International Research In Unique Terrestrial Station) ruski su kozmonauti, tehničari, inženjeri i medicinsko osoblje uspješno proveli sedamnaestodnevni eksperiment koji se odvijao u Moskvi.

Šestero „kozmonauta“ boravilo je to vrijeme u zatvorenom simulatoru svemirske misije do Mjeseca i natrag. Virtualni kozmonauti  ispitali su mobilni simulator svemirskog broda nove generacije pod nazivom „Federacija“, uspješno proveli sve faze „leta“ od lansiranja, spajanja, odspajanja i povratka na Zemlju.

Eksperimentom je rukovodio Moskovski Institute of Biomedical Problems Ruske akademije znanosti a tijekom istog istraživano je i ponašanje posade na stres i nepredviđene situacije u svemiru za vrijeme dugotrajne međuplanetarne svemirske misije.

Zanimljiv je bio sastav posade Federacije, tri muškarca i tri žene; Anna Kikina, Elena Lukitskaya, Natalia Lysova, Ilya Rukavishnikov, Mark Serov i jedini stranac njemačkog državljanstva Viktor Fetter.

Federacija je nova klasa svemirskih brodova porijeklom iz Rusije, znatno veća i kapacitetnija od sadašnjih Soyuza. U svemir će do Zemljine orbite ali i prema Mjesecu u dužim svemirskim misijama moći ponijeti četvero do petero kozmonauta sa autonomijom neprekidnog leta više od 30 dana ili preko godine dana boravka u svemiru spojen na ISS ili buduću Mjesečevu orbitalnu postaju.

Prvi let Federacije ne očekuje se prije 2021., po nekim izvorima ne prije 2023. godine.

federacija b