Astronautika: misije

Simulator svemirskog broda Federacija skupa sa kozmonautima položio ispit

federacija sirius projekt

U sklopu programa SIRIUS (Scientific International Research In Unique Terrestrial Station) ruski su kozmonauti, tehničari, inženjeri i medicinsko osoblje uspješno proveli sedamnaestodnevni eksperiment koji se odvijao u Moskvi.

Šestero „kozmonauta“ boravilo je to vrijeme u zatvorenom simulatoru svemirske misije do Mjeseca i natrag. Virtualni kozmonauti  ispitali su mobilni simulator svemirskog broda nove generacije pod nazivom „Federacija“, uspješno proveli sve faze „leta“ od lansiranja, spajanja, odspajanja i povratka na Zemlju.

Eksperimentom je rukovodio Moskovski Institute of Biomedical Problems Ruske akademije znanosti a tijekom istog istraživano je i ponašanje posade na stres i nepredviđene situacije u svemiru za vrijeme dugotrajne međuplanetarne svemirske misije.

Zanimljiv je bio sastav posade Federacije, tri muškarca i tri žene; Anna Kikina, Elena Lukitskaya, Natalia Lysova, Ilya Rukavishnikov, Mark Serov i jedini stranac njemačkog državljanstva Viktor Fetter.

Federacija je nova klasa svemirskih brodova porijeklom iz Rusije, znatno veća i kapacitetnija od sadašnjih Soyuza. U svemir će do Zemljine orbite ali i prema Mjesecu u dužim svemirskim misijama moći ponijeti četvero do petero kozmonauta sa autonomijom neprekidnog leta više od 30 dana ili preko godine dana boravka u svemiru spojen na ISS ili buduću Mjesečevu orbitalnu postaju.

Prvi let Federacije ne očekuje se prije 2021., po nekim izvorima ne prije 2023. godine.

federacija b

marino1
0 #4 marino1 18-11-2017 20:44
Hvala na citanju, drago mi je...u ovom slucaju naslov je tocan, a podnaslov odmah pojasnjava o cemu se radi...dalje u clanku i termin kozmonauti stavljen je u navodnike i sve pojasnjeno...sl oboda je autora clanka kako ce opremiti tekst..u ovom je slucaju namjerno izabran naslov koji je "pojacan" ali tocan, sto se vidi odmah ispod u podnaslovu i dalje u tekstu...
Accu
+1 #3 Accu 18-11-2017 15:08
Dragi gosodine Marino vaše članke na sajtu uvek sa zadovoljstvom pročitam, čak i više puta a nekima se i vraćam koliko su dobri.
No naslov ume da privuče čitaoca ali treba da odgovara i sadržaju članka, što u ovom slučaju nije tako.
U tome je poenta.

Svako Dobro
marino1
0 #2 marino1 18-11-2017 12:36
...pa clanci se inace procitaju a onda sve postaje jasno, zar ne!?
Accu
0 #1 Accu 18-11-2017 12:09
Uspješna misija ruskog svemirskog broda Federacija do Mjeseca i natrag piše bombastično u naslovu članka a onda u nastavku "u simulatoru"???