Astronautika: misije

U vezi komentara g. Milana

hubble antenna master1050Galaksija Antena, ljubaznošću Svemirskog teleskopa Habl

Milane

Poprilično je pretenciozno kritikovati NASU i tvrditi kako Curiosity misija nema nikakvu svrhu. Drugo, ne razumem kako se Habl svemirski teleskop može uopšte svrstavati u bilo kakve promašaje, pa čak i u tom nesrećnom slučaju nesavršenosti ogledala. Habl je svakako jedan od najvećih uspeha NASE a samim tim i ove civilizacije. Ok, nisu ogledala bila savršena ali sve ostalo jeste pa je relativno jednostavnom operacijom stvar rešena.

S druge strane kada govorimo o Curiosity treba stvar posmatrati mnogo šire nego što ste naveli. Slanje rovera te vrste je nužan i neophodan korak u mukotrpnom hodu čoveka kroz kosmos. Iskustva koja se dobijaju svakom novom misijom su toliko dragocena da vrede svaki cent. Mi se učimo hodati u svemiru pa nam je stoga izuzetno važno da to radimo u praksi a ne teorijski.

Možda NASA i greši u nekim stvarima, ali mnogo je lakše sa strane to ocenjivati nego donositi odluke kada treba da se donesu i direktno odgovarati za njih. Znam to iz ličnog iskustva. Savetnika, kritičara na sve strane a kada treba nešto konkretno uraditi nigde nikoga. Posle bitke mnogo dobrih generala.

Možda bi i bilo razumljiva kritika da ne znamo šta je sve NASA uradila do sada. Stvarno mnogo toga. Ja lično ne bih olako posezao za kritikama.

Zašto je sve pompezno? Pa ruku na srce jeste fantastično to otkriće. I svako drugo. Svaki pomak, svako zrno peska je ekstremno važno, neki ljudi ulože karijere, ogromne količine vremena i energije, otkriju 7 planeta u okviru orbite Merkura oko zvezda udaljene 40 svetlosnih godina, a hajde da budemo pošteni, ne možemo ni zamisliti koliko je to daleko, i onda neko kaže da to nije senzacionalno. Jeste, senzacionalno je i svako novo otkriće svake nove planete je senzacionalno.

Ako neko misli da je to svakodnevna stvar neka pokuša sam.

Goran